فعالیت‌های استان‌های کشور در طرح ملی ایران قوی به صورت روزانه بررسی می‌شود
فعاليت‌هاي استان‌هاي کشور در طرح ملي ايران قوي به صورت روزانه بررسي مي‌شود

فعالیت‌های استان‌های کشور در طرح ملی ایران قوی به صورت روزانه بررسی می‌شود

سعادتي با اشاره به اجراي طرح ملي ايران قوي در سطح کشور گفت: فعاليت‌هاي استان‌ها در اين عرصه به صورت روزانه از سوي کارشناسان استاني و ستادي بررسي مي‌شود.
شناسه خبر : 20380 تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، پنجمین جلسه مجازی شورای مشورتی دبیران مناطق هشت گانه ستاد فهما، دوشنبه 17 آذر در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با برقراری ارتباط زنده با دبیران مناطق مذکور برگزار شد.


در ابتدای این نشست «حسین براتی» با اشاره به بخشی از دستورات حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مبنی بر اجرا و تقویت طرح ملی ایران قوی در سطح استان ها گفت: در این راستا جلسات منظمی با دبیران مناطق هشت گانه فهما به صورت هفتگی برگزار شده و به فراخور شرایط اعضای شورای معاونین ستاد هماهنگی کانون های مساجد نیز حضور دارند.


مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در این راستا و به منظور هم افزایی هرچه بیشتر، هفته آینده این نشست با حضور دکتر «جلال ریزانه» معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما برگزار می‌شود تا عملا موارد مبتلا به در هر استان با حضور د بیران مناطق بررسی شود؛ همچنین در نشست های آتی موارد مرتبط با حوزه روابط عمومی و بخش رسانه با محوریت تقویت طرح ملی ایران قوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی، مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بررسی می شود.


«سعید سعادتی» در این نشست که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان‌های قم، خراسان رضوی، گیلان، چهار محال و بختیاری، ادبیل و کرمانشاه، کرمان، سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: ذیل برگزاری طرح ملی ایران قوی باید موارد مربوط به طرح در سطح استان ها به شکل جدی پیگیری و بررسی شود، در واقع آسیب شناسی مشکلات از سوی مدیران استانی اهمیت فراوانی دارد.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد گفت: باید رویکرد کانون به کانون در سطح استان ها تقویت شود به این شکل که در طول 10 روز با مدیران کانون ها تماس گرفته شود و وضعیت فعالیت ها در طرح ملی ایران قوی مورد بررسی قرار گرفته و بعضا اگر برخی کانون ها کنش ضعیفی داشته یا امتیازات پایین داشتند علت بررسی شود، یا برعکس امتیاز بالایی داشتند مورد تشویق قرار بگیرند.

وی افزود: پیشنهاد می کنم هرکدام از مدیران یکبار از منظر کارشناس وارد سامانه بچه های مسجد شوند، در حال حاضر فهمای 1400 در دست بررسی و آنالیز است که ذیل آن مواردی احصا شد که باید از جهاتی اصلاح شوند، اکنون 25 روز از روزشمار 90 روزه  دومین رویداد فهما گذشته است و هنوز 65 روز باقی است که مهلت قابل توجهی است؛ بنابراین هنوز این فرصت برای آن دسته از کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که نتوانستند همه فعالیت های خود را ثبت کنند، باقی است.


سعادتی با بیان اینکه برای هر رواق یک کارشناس بپیگیری در سطح ستاد وجود دارد، گفت: همچنین یک کارشناس در هر کدام از استان های معین، فعالیت های کانون ها را بررسی می کند که با توجه به این روال هر دو روز یکبار عملکرد استان ها بررسی شود.


در بخش دیگری از این نشست «مرتضی طاهریان» ، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فهما، با اشاره به اینکه فعالیت ها در سطح ستاد با حدیت در حال پیگیری است، گفت: برخی موارد نظیر اعطای مجوزبه کانون ها ، تغییر مدیر کانون از جمله مسایلی است که باید سلسله مراتب در آنها رعایت شود. در یک مرحله باید امام جماعت اعلام کند، در مرحله بعد استان صحه بگذارد و باقی موارد از سوی ستاد انجام خواهد شد.