سومین شورای مشورتی دبیران مناطق هشت‌گانه فهما برگزار شد/تاکید بر فعالیت کانون‌ها در عرصه طرح ملی ایران قوی
سومين شوراي مشورتي دبيران مناطق هشت‌گانه فهما برگزار شد/تاکيد بر فعاليت کانون‌ها در عرصه طرح ملي ايران قوي

سومین شورای مشورتی دبیران مناطق هشت‌گانه فهما برگزار شد/تاکید بر فعالیت کانون‌ها در عرصه طرح ملی ایران قوی

در سومين شوراي مشورتي دبيران مناطق هشت گانه ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما که در بستر فضاي مجازي برگزار شد، نسبت به فعاليت‌هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در عرصه طرح ملي ايران قوي تاکيد شد.
شناسه خبر : 20076 تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، سومین جلسه مجازی شورای مشورتی دبیران مناطق هشت گانه ستاد فهما، دوشنبه3 آذر در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با برقراری ارتباط زنده با دبیران مناطق مذکور برگزار شد.


«مرتضی طاهریان» در این نشست که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان‌های قم، خراسان رضوی، گیلان، چهار محال و بختیاری، ادبیل و کرمانشاه، کرمان، سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: امتیازات کانون ها زمانی ثبت می شود که اثر در سامانه ثبت شده باشد، گاهی نیز امتیاز بر اساس مشارکت کانونی شکل می گیرد که در نظر داریم که در هر دو قالب گزارش ارایه کنیم.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه ضمن ارایه گزارشی از وضعیت کسب امتیاز کانونی در مناطق مختلف ستاد فهما گفت: در راستای تعامل بیشتر با رابطین فهما، جلسات مجازی به صورت هفتگی برگزار می شود.


در ادامه این نشست «سعید سعادتی» با اشاره به روزشمار 90 روزه دومین رویداد ملی فهما که از 22 آبان آغاز شده است، گفت: از این تاریخ 11 روز گذشته و انتظار می‌رود مدیران مناطق ستاد فهما، این توجه را نسبت به بازه زمانی یاد شده داشته باشند تا در روزهای پایانی مهلت باقیمانده شاهد ترافیک در سامانه بچه های مسجد نباشیم؛ بر اساس تجربه ای که در طول برگزاری رویداد فهما داشتیم، همواره استان هایی که پیشرو و پیشتاز بودند تا پایان همین رویه را ادامه دادند.


معاون فرهنگی هنری ستاد فهما، با تاکید بر تقویت فعالیت و مشارکت کانون های فرهنگی هنری روستایی گفت: در فضای فعلی و شیوع کرونا، روستاها امکان فعالیت بیشتری دارند، با این وصف اگر از نظر امکانات و زیرساخت از جمله مساله اینترنت دچار مشکل باشند این امکان را داریم که پشتیبانی کنیم.


وی ادامه داد: ابتکار و خلاقیت در روند فعالیت های استان ها اهمیت به سزایی دارد، در حال حاضر که بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا وضعیت استان ها اعلام شده و برخی استان ها در شرایط قرمز قرار دارند، می توان در بستر فضای مجازی به فعالیت ها ادامه داد، یا به صورت تلفنی برخی موارد را پیگیری کرد، برای مثال در جریان برگزاری طرح سه شنبه های تکریم اگر شرایط استان سفید است می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، دیدار کوتاهی با خانواده شهدا ترتیب دارد، اما در صورتی که شرایط استان قرمز باشد می توان طی برقراری تماس تلفنی مدیر و یکی از مسئولان استانی از این خانواده های دلاور تکریم به عمل آورد.
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: در این راستا می توان بخشی از مباحث پدر و مادر شهید را همزمان به صورت عکس‌نوشت منتشر کرد، اگر هر روز با یکی از خانواده شهدا به این شکل ارتباط برقرار شود یک جریان در سطح کشور ایجاد می شود.


سعادتی تصریح کرد: البته رویکرد فوق را می توان در مورد طرح ملی شنبه های کتاب نیز اجرایی کرد، اما در این قالب که اتاق فکر مجازی با توجه به شرایط فعلی تشکیل شود و برنامه های کانون ها با تاکید بر محور طرح ملی ایران قوی در این عرصه نیز پیگیری شود؛ ضمن اینکه هرکدام از آثار اعم از فیلم، عکس و سایر موارد با هشتگ ایران قوی در بستر فضای مجازی بارگذاری شود.

 


همچنین در ادامه این نشست «جواد عبادی» طی سخنانی اظهار کرد: کارشناسان استانی می توانند با برقراری ارتباط با مدیران کانون ها اطلاعات هرکدام از کانون های فرهنگی هنری را دریافت و در اختیار رابط استانی قرار دهند تا آنها مبادرت به بارگذاری این موارد در سامانه بچه های مسجد کنند.


مدیر کل اموزش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: سامانه بچه های مسجد به تدریج در حال تبدیل به زیست بوم کانون ها است، بیش از 50 درصد از اعضای کانون ها در تکمیل فرم های سامانه مشارکت دارند که رقم قابل توجهی است.