تمدید مهلت ثبت نام اعضای کانون ها در مسابقات قرآنی «مدهامتان»
تمدید مهلت ثبت نام اعضای کانون ها در مسابقات قرآنی «مدهامتان»

تمدید مهلت ثبت نام اعضای کانون ها در مسابقات قرآنی «مدهامتان»

دولت آبادی گفت: ۳۰ دی ماه، آخرین مهلت ثبت نام اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی«مدهامتان» است.
شناسه خبر : 993823 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۸

«علیرضا دولت آبادی» با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی«مدهامتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: این دوره از مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این دوره از مسابقات قرآنی «مدهامتان» در رشته های اذان، مکبری، قرائت نماز، تلاوت نور به صورت مجازی برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

 

دولت آبادی با بیان اینکه رشته تلاوت نور ویژه برادران و خواهران در رده سنی 9 تا 14 سال و در رشته قرائت نماز ویژه خواهران و برادران در رده سنی 9 تا 14سال برگزار می شود، ادامه داد: در رشته مکبری ویژه برادران در رده سنی زیر 9 سال و 9 تا 14 سال و در رشته اذان نیز ویژه برادران در رده سنی 9 تا 14 سال برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به شرایط رشته‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: رشته تلاوت نور (ترتیل)، ویژه رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1385 تا 1390) با محوریت قرائت سوره مبارکه یاسین (فراز 1: آیات 1 تا 12 و فراز 2: آیات 33 تا40)، سوره مبارکه الرحمن (فراز 1: آیات 1 تا 18 و فراز 2: آیات 60 تا 78) و سوره مبارکه واقعه (فراز 1: آیات 1 تا 24 و آیات 57 تا 74) است و در آن بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در رشته قرائت نماز نیز همچون رشته قرائت، رده سنی 9 تا 14 سال امکان شرکت دارند، یادآور شد: در رشته نماز اثر ارسالی باید مربوط به اجرای زنده نماز سه رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود که در این رشته بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، مورد داوری قرار می‌گیرد.

 

دولت آبادی خاطرنشان کرد: شرایط شرکت در رشته اذان صرفا ضبط و ارسال اذکار اذان از الله اکبر تا حی علی الصّلاه است و آثار ارسالی رشته اذان در بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه رشته مکبری نیز گفت: این رشته ویژه برادران بوده و در دو رده سنی زیر 9 سال و رده سنی 9 تا 14 سال با محور اجرای زنده مکبری نماز دو رکعتی برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: آثار ارسالی رشته مکبری در بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می‌شود.

 

دولت آبادی گفت: آخرین مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار در سامانه بچه های مسجد تا 30 دی ماه امسال خواهد بود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع خواهد بود، هر چند در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است.

پایان پیام/ 82