ایجاد شبکه مادران قرآنی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی/ انتشار مجموعه ۱۲ جلدی طرح «سفیران اجتماعی»
ایجاد شبکه مادران قرآنی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی/ انتشار مجموعه ۱۲ جلدی طرح «سفیران اجتماعی»

ایجاد شبکه مادران قرآنی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی/ انتشار مجموعه ۱۲ جلدی طرح «سفیران اجتماعی»

سعادتی از انتشار مجموعه ۱۲ جلدی طرح «سفیران اجتماعی» به همت ستاد فهما خبر داد و گفت: طرح «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چهار شهرستان مجری سفیران اجتماعی نیز راه‌اندازی می‌شود.
شناسه خبر : 992071 تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با توجه به برگزاری دومین رویداد ملی فهما در قالب طرح ملی «ایران قوی» که با الهام از سخنان مقام معظم رهبری و در لبیک به مطالبات ایشان، در دستور کار قرار گرفته است، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شبستان های سه گانه فرهنگ، هنر و نوآوری و رواق های دوازده‌گانه برای انجام فعالیت ها را طراح کرده است که به دلیل شیوع کرونا جلسات این رواق ها به صورت مجازی برگزار و اولویت های کاری آنها مشخص می شود.

 

همه رواق ها برنامه های خود را ذیل 38 عنوان برنامه طراحی شده برای ایران قوی، دنبال و اجرا می کنند. برای مثال منبع آزمون مربیان علاقمند به شرکت در دوره های کارآفرینی با هماهنگی اصفهان، استان معین رواق «کارآفرینی» تولید شده و فرم و فرآیند انجام آن در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می شود تا علاقمندان برای ثبت نام و شرکت اقدام کنند.

 

علاوه بر این، با توجه به اوج گیری کرونا در موج سوم شیوع، فعالیت کانون های فرهنگی هنری و بچه های مساجد همسو با رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، در قالب مرحله دوم طرح ملی راهکار با عنوان «راهکار2» به همه استان ها ابلاغ شده و بسته برنامه های مسجدی و خانوادگی به صورت غیرحضوری دنبال می شود. البته این عناوین و برنامه ها پیشنهادی است چراکه بیشتر کانون های مسجدی برنامه های بومی و متناسب با شرایط و توانمندی شان را دارند، و ستاد فهما می کوشد این فعالیت ها را به محلات و مناطق تسری دهد.

 

«سعید سعادتی» با بیان اینکه ستاد فهما طرح «سفیران اجتماعی» را با محور کاهش آسیب های اجتماعی در دست اجرا دارد، گفت: این طرح از طرح های بلندمدت ستاد فهما است که در چهار شهرستان به صورت پایلوت در حال اجرا است و به تازگی شهرستان مغان اردبیل هم به آنها اضافه شده تا در پایان یک دوره سه ساله در این پنج شهرستان، خانواده های در معرض آسیب های اجتماعی را طی فرآیندهای پیش بینی شده مصون کنیم.

 

 

 

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح تدوین و انتشار مجموعه 12 جلدی ویژه مربیان است که در هفته آتی روانه بازار نشر می شود شامل هفت جلد مهارت های زندگی، چهار جلد نیازهای کودکان و نوجوانان و یک جلد هم مرتبط با خانواده موفق و مصون از آسیب های اجتماعی.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه این طرح اکنون به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا به صورت مجازی پیگیری می شود، گفت: البته غربالگری مربیان طرح را برای بار دوم از طریق مصاحبه حضوری انجام دادیم که در نتیجه آن برخی حذف و عده ای دیگر اضافه شدند. در هر شهرستان 10 مربی با طرح همکاری دارند که درمجموع 50 مربی می شوند.

 

سعادتی با بیان اینکه در بین رواق های دوازده گانه مجری برنامه ها در طرح ملی «ایران قوی»، رواق نور فعالیت ویژه تری دارد، ابراز کرد: سال گذشته طرح «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» را در 10 استان اجرا کردیم و امسال چهار شهرستان پایلوت طرح سفیران اجتماعی را نیز به آنها افزودیم تا شبکه مادران قرآنی را از این طریق و با یک دوره پنج روزه شامل 30 ساعت آموزش، تشکیل دهیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش ویژه مادر در تربیت صحیح کودک و نوجوان و کاهش آسیب های اجتماعی از این طریق، شهرستان های مجری طرح «سفیران اجتماعی» نیز طرح «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» را اجرا می کنند.

پایان پیام/ 9