فعالیت ۱۱۲کانون فرهنگی هنری در مساجد قائم‌شهر
فعالیت ۱۱۲کانون فرهنگی هنری در مساجد قائم‌شهر

فعالیت ۱۱۲کانون فرهنگی هنری در مساجد قائم‌شهر

مدانلو بابیان اینکه ۱۱۲کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان قائم‌شهر فعالیت می‌کنند، گفت:۶۲کانون از این تعداد در مساجد شهری و ۵۰ کانون در مساجد روستایی به اقشار مختلف جامعه خدمات فرهنگی، هنری، کتابخانه‌ای، آموزشی، قرآنی و... ارائه می‌دهند.
شناسه خبر : 991457 تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « عیسی مدانلو» امروز(19آبان) در نشست سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران با آیت‌الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه شهرستان قائمه شر با اشاره به فعالیت کانون‌های مساجد در قائم‌شهر، گفت: هدف ما احیای کارکردهای مساجد است که در این راستا سعی داریم تا کانون‌های این شهرستان نیز این امر را دنبال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائم‌شهر بابیان اینکه یک هزار و 173کانون فرهنگی هنری در مساجد مازندران فعال است که 112 کانون از این تعداد در شهرستان قائم‌شهر فعالیت می‌کنند، افزود:62کانون از این تعداد در مساجد شهری و 50 کانون در مساجد روستایی به اقشار مختلف جامعه خدمات فرهنگی، هنری، کتابخانه‌ای، آموزشی، قرآنی و... ارائه می‌دهند.

 

وی به درخشش کانون‌های فعال قائم‌شهر در طرح ملی فهما سال98اشاره کرد و ادامه داد: کانون اخلاص مسجد امیرالمؤمنین(ع) و کانون شهید گرائیلی روستای خرماکلا ازجمله کانون‌های شاخص استان و کشور به شمار می‌روند و بسیاری از طرح‌های کشوری ستاد هماهنگی مساجد کشور به میزبانی این کانون‌ها اجرایی می‌شود.

 

مدانلو بابیان اینکه 27سال از عمر بابرکت تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌گذرد، اظهار کرد: این کانون‌ها که در پی رفع دغدغه فرهنگی رهبری (مدظله‌العالی) پیرامون مقابله با تهاجم فرهنگی ایجاد شدند، تاکنون در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سواد رسانه‌ای فعالان مسجدی در استفاده از فضای مجازی، تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی و... نقش‌آفرین بودند و این روند باقوت در دستور کار اعضای کانون‌های مساجد قرار دارد.

 

 وی به تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم‌شهر با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان اشاره کرد و خاطرنشان شد: برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و... این اداره بیشتر با استفاده از ظرفیت بچه‌های مسجد اجرایی می‌شود.

 

پایان پیام/ 286