درخشش عضو کانون فرهنگی اومال نکا در جشنواره استانی نقالی سیمرغ
درخشش عضو کانون فرهنگی اومال نکا در جشنواره استانی نقالی سیمرغ

درخشش عضو کانون فرهنگی اومال نکا در جشنواره استانی نقالی سیمرغ

کارگر اومالی از درخشش عضو کانون فرهنگی اومال نکا در جشنواره استانی نقالی سیمرغ خبر داد و گفت: این جشنواره به صورت استانی برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.
شناسه خبر : 990494 تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۲:۱۶

«آمنه کارگر اومالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در نکا اظهار کرد: استان مازندران میزبان اولین جشنواره نقالی سیمرغ با هدف تقویت هنر نقالی و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان با آموزه های فرهنگی و ادبیات کهن بوده است که در هفته مازندران از برگزیدگان تجلیل شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری روستای اومال نکا و مدیر اجرایی جشنواره نقالی سیمرغ افزود: این جشنواره با استقبال گسترده نونهالان و اعضای فعال کانون فرهنگی هنری روستای اومال روبرو شد که در مرحله نخست، ساجده بریجانی، مائده بریجانی، نازنین زینب بابایی، آنوشا محمدنژاد، فاطمه احمدی و ضحا ابدالی به ایفای نقش پرداختند.

وی گفت: با ایفای نقش نونهالان کانون فرهنگی هنری روستای اومال نکا، آنوشا محمدنژاد، فاطمه احمدی و ضحا ابدالی به مرحله دوم  و حضوری داوری راه یافتند که از این بین فاطمه احمدی به عنوان برگزیده استانی از کانون فرهنگی هنری روستای اومال انتخاب و همراه با برگزیدگان دیگر با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل شد.

 

کارگر اومالی از درخشش عضو کانون فرهنگی اومال نکا در جشنواره استانی نقالی سیمرغ خبر داد و گفت: در مجموع بیش از80 اثر در دو رده سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که  اختتامیه این جشنواره به صورت استانی برگزار و از برگزیدگان جشنواره نقالی سیمرغ در هفته مازندران تجلیل شد.

 

وی مهمترین اهداف جشنواره را آشنایی کودکان  و نوجوانان سرزمین با اساطیر و مشاهیر، تقویت هنر نقالی، پرده‌خوانی، قصه‌گویی با هدف ایجاد انگیزه و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان، تقویت آموزه‌های فرهنگی و معناگرای ادبیات کهن و شاهنامه و تاثیر آن در زندگی کودکان و نوجوانان  و احیا و ترویج اشعار و متون مفاخر ادبی ایران باستان و کاربرد آن در زندگی امروز عنوان کرد.

 

کارگر ادامه داد: کودکان و نوجوانان در رده‌های سنی (6 تا 9 سال) و (10 تا 15 سال) از سراسر استان مازندران در این جشنواره شرکت کردند.

 

مدیر اجرایی جشنواره نقالی سیمرغ مازندران در پایان افزود: « جشنواره نقالی سیمرغ » توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، حوزه هنری مازندران و کانون فرهنگی هنری روستای اومال و باشگاه کتابخوانی دانه های انار و ... برگزار شد.

پایان پیام/ 175