شیعه و سنی با وحدت دینی نسبت به رفع مشکلات جاری مردم آسیب‌دیده از کرونا اهتمام ورزند
شيعه و سني با وحدت ديني نسبت به رفع مشکلات جاري مردم آسيب‌ديده از کرونا اهتمام ورزند
پیام رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد به مناسبت هفته وحدت؛

شیعه و سنی با وحدت دینی نسبت به رفع مشکلات جاری مردم آسیب‌دیده از کرونا اهتمام ورزند

حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر ارزاني ضمن صدور پيامي به مناسبت هفته وحدت عنوان کرد: شيعه و سني با وحدت ديني نسبت به رفع مشکلات جاري مردم آسيب‌ديده از کرونا اهتمام ورزند.
شناسه خبر : 18668 تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۰:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در آستانه ولادت حضرت رسول(ص) و به مناسبت هفته وحدت پیامی را به ملت شریف ایران اسلامی و بچه های مسجد صادر کرد.



متن این پیام به شرح ذیل است:


وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّهِ جَمِیعاً و لاتَفَرَّقُوا(آل عمران، 103)


وقتی خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید و باز می‌فرماید: انّما المؤمنون اخوه؛ و زمانی که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: أیُّهَا النّاسُ! عَلَیکُم بِالجَماعَةِ و إیّاکُم و الفُرقَةَ؛ای مردم! بر شما باد به جماعت و بپرهیزید از جدایی؛ و هنگامی که حضرت علی (ع) می‌فرمایند: عَلَیکُم بِالتَّواصُلِ وَالتَّباذُلِ و إیّاکُم و التَّدابُرَ والتَّقاطُعَ؛ بر شما باد به ارتباط و بخشش به یکدیگر و دوری گزیدن از جدایی و پشت کردن به یکدیگر؛ اهمیت وحدت میان همه مؤمنین و مسلمین در هر نوع دین، مذهب و مسلک، آشکار می‌شود.


ابتکار ارزشمند بنیان‌گذار انقلاب و جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری حدفاصل روزهای میان 12 تا 17 ربیع‌الاول به نام هفته وحدت و بخشی از بیانات ارزشمند ایشان که فرموده:رنگهای مختلف، این رنگ، رنگ سفید است، آن رنگ، رنگ سیاه است، آن زرد‏‎ ‎‏است، تمام این مسائل، مسائل تفرقه‌افکن از این قدرتهای بزرگ و شیطانهای بزرگ‏‎ ‎‏است که بین ملتها و بین افراد انسانها می‌خواهند تفرقه بیاندازند و ما از آن طرف می‌بینیم‏‎ ‎‏که اسلام تکیه کرده است بر اخوت با تعبیرهای مختلف (و می‌فرماید): ‏‏اِنَّمَا المُؤمِنُونَ اِخْوَة،‏ از آن استفاده‏‎ ‎‏می‌شود که کانّه مؤمنین هیچ شأنی ندارند الاّ برادری، همه چیزشان در برادری خلاصه‏‎ ‎‏می شود... . همچنین گوشه‌ای از بیانات روشنگر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که فرموده‌اند: هر ملتی که متحد باشد، هر ملتی که میان خود تنازع و جدالِ ویرانگر نداشته باشد، مقابل همه‌ دشمنی‌ها شکست‌ناپذیر خواهد شد؛ ما را رهنمون می‌شود که باید تمام تلاش خود را در برادری، برابری و رفع اختلافات مذهبی به کار گیریم و با ایجاد وحدت بین شیعه و سنی، حوزه و دانشگاه، اقلیت‌های دینی، پیروان ادیان ابراهیمی و مؤمنین سایر ادیان، راه نفوذ تفکر بیگانگان که همانا ایجاد شکاف بین مسلمین و مؤمنین می‌باشد را همانند بنیان مرصوص، سد نماییم و از این مسیر هم دستورات قرآن کریم و ائمه اطهار و هم فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و امام خمینی (ره) را عمل نماییم.


خصوصاً این روزها که اظهارات رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام(ص)، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است و در پی آن پیام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) خطاب به جوانان اروپا که فرمودند: «جوانان فرانسه !از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟...» باید هرچه بیشتر بر این وحدت همت گماریم و با اقتدار و زبان و بیان مشترکِ جهان اسلام، مانع تکرار هرگونه اظهاراتی از این قبیل شویم.


اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد ولادت پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت، به مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی و مؤمنان سایر ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی؛ از بچه‌های مسجد و اعضاء و مسئولین محترم ستاد و کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور، تقاضا دارم ضمن گرامیداشت این روزهای گرانقدر، تلاشی مجدّانه‌ و جمعی در جلوگیری از شیوع بیش از پیش بیماری منحوس کرونا که مردم کشور عزیزمان و بخش بزرگی از جهان را درگیر نموده داشته باشند و نسبت به کمک هرچه بیشتر، دست در دست هم، فارغ از شیعه و سنی و با وحدت دینی، نسبت به رفع مشکلات جاریِ مردم آسیب‌دیده اهتمام ورزند.


با امید اینکه با عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، و پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا و همکاری با کادر پزشکی عزیز و زحمت‌کش، به زودی شاهد روندکاهش و ‌ریشه‌کن شدن این بیماری از کشور عزیزمان و اقصی‌نقاط جهان باشیم. انشاءالله.


والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته
حبیب‌رضا ارزانی