برقراری ارتباط از معبر قصه یکی از معجزات قرآن است
برقراري ارتباط از معبر قصه يکي از معجزات قرآن است
رئیس ستاد فهما در اختتامیه جشنواره داستان و قصه‌گویی روستا و عشایر؛

برقراری ارتباط از معبر قصه یکی از معجزات قرآن است

حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر ارزاني، در جريان برگزاري اختتاميه مجازي نخستين جشنواره داستان و قصه‌گويي روستا و عشاير اظهار کرد: برقراري ارتباط از معبر قصه يکي از معجزات قرآن است.
شناسه خبر : 18154 تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین اختتامیه نخستین جشنواره داستان قصه‌گویی روستا و عشایر صبح امروز دوشنبه 12 آبان، ضمن برقراری ارتباط زنده تصویری حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با روستای شمیل در استان هرمزگان که محور و عهده‌دار برگزاری این جشنواره بود برگزار شد. 



رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه بیش از 400 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اظهار کرد: از این میان تعداد 70 اثر در مرحله برگزیده شد و در ادامه پس از ارزیابی مجدد از سوی هیات داوران متشکل از «مریم سعادت» کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون، «الهام دارابی» رئیس گروه پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی، «محمد لارتی» رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید؛ تعداد 20 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.


وی افزود: نخستین جشنواره داستان و قصه‌گویی روستا و عشایر در شش بخش آزاد، کودک و نوجوان، دفاع مقدس، پدربزرگ و مادربزرگ، مسجد روستای ما، خردسال برگزار شد و آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسید، البته امیدوارم در سال آینده این جشنواره با مرتفع شدن شیوع این ویروس منحوس، در سطح بهتر و وسیع تری برگزار شود.



حجت‌الاسلام و المسلمین دکترارزانی با بیان اینکه بحث قصه گویی از مباحث مهمی است خداوند در قرآن از آن یاد کرده است، افزود: خداوند می فرماید: «نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْکَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ»؛ در قرآن 200  قصه داریم، اهمیت این قصه‌ها به اندازه ای است که برخی معتقدند «احسن القصص» یکی از نام های قرآن کریم است؛ چراکه بسیاری از قصه های پیشینیان و حتی اخبار از آینده در این کاب آمده است و خداوند به پیامبر می فرماید: ما برای تو قصه های مختلفی را بازگو کردیم.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فهما تصریح کرد: با توجه به آنچه که ذکر شد، اصل بیان قصه و اینکه انسان در چه قالبی قصه ها را بازگو کند اهمیت دارد، اکنون با وجود گذشت چهارده قرن از نزول قرآن، روح و حیات قصه هایی که در این کتاب آسمانی مطرح شده همچنان باقی مانده است و این مهم به دلیل معجزه بودن قرآن است؛ اساسا قالب برقراری ارتباط از معبر قصه یکی از معجزات قرآن است.


وی ابراز امیدواری کرد جشنواره داستان و قصه گویی روستا و عشایر در سال‌های آتی علاوه بر سطح ملی در عرصه بین المللی نیز تداوم یابد و قصه‌های ارزشمند تاریخی ایرانی برای سایر ملل بازگو شود و متقابلا قصه های آنها نیز بیان و شنیده شوند، چراکه شنیدن عاملی برای تفکر صحیح و متعاقب آن تصمیم بهتر است.