دو کانون فرهنگی هنری جدید در شهرستان مانه و سملقان راه اندازی می شود
دو کانون فرهنگي هنري جديد در شهرستان مانه و سملقان راه اندازي مي شود

دو کانون فرهنگی هنری جدید در شهرستان مانه و سملقان راه اندازی می شود

درخواست تأسيس دو کانون فرهنگي هنري جديد در شهرستان مانه و سملقان در سامانه بچه هاي مسجد ثبت و آماده راه اندازي شد.
شناسه خبر : 17825 تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ نمایندگان ستاد فهمای خراسان شمالی طی بازدیدی از کانون های چهار منطقه شهری و روستایی شهرستان مانه و سلقان ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف فعالیت های انجام گرفته فعالان این کانون ها، نحوه ثبت مجوز الکترونیک و نیز مراحل اجرای طرح ایران قوی را به این فعالان آموزش دادند.

 

بر اساس اعلام «اسفندیار مکرمی»، کارشناس فرهنگی هنری ستاد فهمای استان و رابط کانون های شهرستان مانه و سملقان در این بازدیدها نحوه عملکرد دو کانون «انصار المهدی»، درشهر آوا و نیز کانون چهارده معصوم(علیهم السلام) روستای قلعه خان با حضور در محل این دو کانون بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

وی همچنین افزود: طی نشستی با هیئت امنا و امام جماعت  دو مسجد امام حسین (علیه السلام) چمن بید و نیز مسجد جامع در روستای کریک و بازدید از فضای مسجد  درخواست تاسیس دو کانون در دو مسجد نامبرده توسط ائمه جماعت آن ثبت شد.

 

مکرمی،  همچنین توضیح داد: در ثبت و ارسال درخواست پیش از این درخواست به صورت مکتوب و پر کردن فرم های کاربرگ تهیه شده بود که هم اکنون تمام آن مراحل به صورت مجازی و از طریق سامانه بچه های مسجد انجام می گیرد.

 

گفتنی است، هم اکنون برای تمام کانون های مجوز دار و فعال، مجوز الکترونیک صادر می شود که  دارا بودن حداقل امتیاز 2 هزار در نخستین رویداد ملی فهما، تکمیل مشخصات کانون و نیز مدیر کانون، تکمیل ارکان فعال در کانون از جمله  امام جماعت، فرمانده پایگاه بسیج  دو ذیصلاح فرهنگی و نماینده هیئت امنای مسجد از شرایط ثبت درخواست برای دریافت مجوز الکترونیک کانون است.