آغاز ساخت مسجد جدید در شهر نخجوان
آغاز ساخت مسجد جديد در شهر نخجوان

آغاز ساخت مسجد جدید در شهر نخجوان

جمهوري خودمختار نخجوان به منظور ترويج و حفظ ارزش‌هاي ديني، اقدامات زيربنايي را آغاز کرده که از جمله آنها مي‌توان به آغاز ساخت يک مسجد جديد اشاره داشت.
شناسه خبر : 17729 تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، جمهوری خودمختار نخجوان به منظور ترویج  و حفظ ارزش های دینی، اقدامات زیربنایی را آغاز کرده است، بدین منظور در شهر نخجوان امور ساخت و ساز یک مسجد جدید از اول سال ۲۰۱۸ آغاز شده است.

 

عمده کار ساخت و ساز مسجد با دو مناره و  ۱۵ گنبد تقریباً به پایان رسیده است. ارتفاع گنبد های مسجد که به سبک معماری نخجوان و شرقی ساخته شده ، ۱۲ متر و ارتفاع مناره ها ۴۰متر است. مساحت مجموعه مسجد جدید شهر نخجوان ۶۴۰۰ متر مربع است.گنجایش  این مسجد  ۵۰۰۰ نفر نمازگزار می باشد، دارای نمازخانه مجزا برای زنان و مردان است. همچنین فضایی نیز برای یک مدرسه علوم دینی اختصاص داده شده است. 


گفتنی است در این مسجد، برای شورای زیر نظر قاضی ارشد جمهوری خود مختار نخجوان ساختمان دو طبقه ای نیز در حال احداث است. غیر از این، برای برگزاری مراسم ترحیم تالار های برگزاری مراسم در حال ساخت و ساز است. در ساختمان اداری مسجد اتاقی برای خواندن صیغه عقد و ازدواج در نظر گرفته شده است.همچنین وضوخانه خانم ها و آقایان بطور مجزا احداث خواهد شد. غیر از این، در داخل مسجد کتابخانه و بوفه نیز به بهره برداری خواهد رسید.


در حال حاضر، کار بر روی نما سازی و طراحی داخل ساختمان مسجد با استفاده از نقش و نگارها و نمادهای مذهبی ادامه دارد. 

پی نوشت/

ارسالی از وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان