برپایی برنامه های سوگواری دهه آخر ماه صفر در کانون های مساجد استان فارس
برپایی برنامه های سوگواری دهه آخر ماه صفر در کانون های مساجد استان فارس

برپایی برنامه های سوگواری دهه آخر ماه صفر در کانون های مساجد استان فارس

حجت الاسلام امیدی با اشاره به برپایی برنامه های سوگواری دهه آخر ماه صفر در کانون های مساجد استان فارس، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه است.
شناسه خبر : 983519 تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۰

حجت الاسلام «حسین امیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: همه ساله در ایام دهه پایانی ماه صفر که مصادف با ایام رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و 2 کوکب آسمان امامت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) است، برنامه ها و محافل سوگواری و عزاداری به میزبانی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار می شد که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم های عزاداری به شکل های مختلف حضوری و یا مجازی برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه است، افزود: طبق گزارش هایی که از کانون ها رسیده است، نذورات ویژه این ایام بیشتر به صورت بسته های غذایی شامل اقلام ضروری، شوینده و بهداشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به پخش زیارت حضرت رسول اکرم (ص) از بعید توسط کانون های مساجد از گلدسته ها و ماذنه های مساجد استان، اظهار داشت: با تاسی از کریم اهل بیت (ع) نذورات و بسته های کمک معیشتی بین خانواده های نیازمند و به ویژه آسیب دیدگان از ویروس کرونا تقسیم می شود.

حجت الاسلام امیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط و امکان حضور در حرم مطهر رضوی در سالجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا فراهم نیست، در شب و روز شهادت امام رضا (ع) صلوات خاصه حضرت از گلدسته ها و ماذنه های مساجد پخش خواهد شد تا زمینه توسل ارادتمندان آن حضرت فراهم شود.

پایان پیام/ 130