برگزاری طرح ملی «ایران قوی» در کهگیلویه و بویراحمد
برگزاری طرح ملی «ایران قوی» در کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری طرح ملی «ایران قوی» در کهگیلویه و بویراحمد

دولت آبادی گفت: طرح ملی «ایران قوی» ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
شناسه خبر : 981449 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

«علیرضا دولت آبادی» به رونمایی از طرح ملی «ایران قوی» که همزمان با آخرین هفته از برگزاری طرح ملی «سه‌ شنبه‌ های تکریم» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: طرح ملی «ایران قوی» یک طرح ویژه به شمار می رود که ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طراحی شده است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی از هفته دفاع مقدس تا ایام الله دهه فجر (در قالب ۲۰ هفته) برگزار می شود، اظهار کرد: اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این بازه زمانی می توانند در طرح مذکور شرکت کنند و امتیازات آنها نیز ذیل سامانه «بچه‌ های مسجد» ثبت می شود.

 

وی با اشاره به اینکه طرح ملی «ایران قوی» با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» خواهد بود، ادامه داد: این طرح ملی زیرمجموعه رویداد ملی فهما فعالیت دارد.

 

دولت آبادی ضمن تاکید بر اینکه قالب‌ های ۱۲ گانه تعریف شده‌ ای که در قالب رواق‌ ها و شبستان‌ ها در رویداد ملی «فهما» طراحی شد بود در مورد طرح ملی ایران قوی نیز وجود دارد، یادآور شد: مجموع امتیازهایی که در قالب  طرح ملی ایران قوی از سوی کانون‌ ها در سال جاری تا سال ۱۴۰۰ کسب می شود جمع شده و تقسیم بر دو می شود و بر اساس معدل، کانون برتر انتخاب خواهد شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مجموع امتیازهای کسب شده پایتخت بعدی فهما را مشخص می‌کند، اظهار کرد: پس از گذشت بازه زمانی یاد شده توسط داوران ملی در عرصه های ۱۲ گانه داوری می شوند و با توجه به اینکه امسال روند ارزیابی آثار به استان ها واگذار شده، حداقل سه ارزیاب در سطح ملی در استان ها حضور داشته و آثار را داوری و کارشناسی خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: به جهت حفظ سهم استان های مختلف کشور، امتیازات با چند مدل مختلف طراحی و انتخاب شدند که شامل برترین های استانی، برترین های شهرستانی، رقابت های موضوعی خواهند بود.

 

دولت آبادی گفت: بچه‌ های مسجد و اعضای کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌ توانند در قالب یکی از رواق‌ های ۱۲ گانه در طرح ملی «ایران قوی» شرکت کنند.

پایان پیام/ 82