سنگ‌بنای ساخت مسجدی جدید در شهر سینیتسا گذاشته شد
سنگ‌بناي ساخت مسجدي جديد در شهر سينيتسا گذاشته شد

سنگ‌بنای ساخت مسجدی جدید در شهر سینیتسا گذاشته شد

سنگ‌بناي ساخت مسجدي جديد در شهر اکثريت مسلمان‌نشين «سينيتسا»Siyenitsa در منطقه سنجاک واقع در جنوب صربستان گذاشته شد.
شناسه خبر : 17091 تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، سنگ بنای ساخت مسجدی جدید در شهر اکثریت مسلمان نشین «سینیتسا»Siyenitsa در منطقه سنجاک واقع در جنوب صربستان روز شنبه 26 سپتامبر (6 مهرماه) در حضور مردم و هیات مشیخیت اسلامی که در صدر آن «عبدورحمان کویویچ»Abdurahman kovich مفتی سنجاک قرار داشت، گذاشته شد.

 

کویویچ در مراسم گذاشتن سنگ بنای مسجدی جدید در این منطقه گفت:از این امر خوشحال هستم که آگاهی بوشنیاک های (مسلمانان) سنجاک قویتر است، زیرا که بخشی از املاکی را که خداوند به آنها داده است در راه خدا اختصاص می دهند. نباید اقدامات نیکوکارانه خود را در ساختن مسجد متوقف کنیم تا اینکه مساجد ما در قالب عملکرد و فعالیت ها، نفوذ در جامعه، بهبود وضعیت مردم و به طور کلی وضعیت جامعه مانند مسجد پیامبر اسلام محمد (ص) شوند.


وی افزود: از این نقطه نظر ما شاهد برکات بزرگ، کالاهای بزرگ، پیروزی های بزرگ در این مکان زیبا در بین مردم سینیتسا و دیگر مناطق سنجاک خواهیم بود و خدا را شکر می کنیم که به ما فرصتی داده شده تا شاهد این پیشرفت های بزرگ باشیم. حضور و بودن در این گروه که دارایی های خود را وقف می کنند افتخاری بزرگ است. ما یک تیم مشترک و در کنار هم و با یک هدف مشترک هستیم و با چنین موفقیتی و خصوصیات خوب بایستی در وحدت خود نیز مستحکم باشیم. 

 


گذاشتن سنگ بنای مسجد در شهر سینیتسا توسط رهبران جامعه اسلامی و اهالی محل انجام گرفت و این مراسم با دعای «سعید ایسلاموویچ»Said Islamovich امام جمعه مسجد (حاجی مهووا) و عضو شورای اسلامی سنجاک در نووی پازار همراه بود.


«اسد محموتوویچ» Asad Mahmutovich امام جمعه و رئیس کمیته مراسم برگزاری سنگ بنای مسجد جدید در شهر سینیتسا در جنوب صربستان با بیان اینکه زیباترین مکان ها در جهان مساجد هستند، گفت: جمع شدن و معاشرت با اهداف خوب و نیکو در کنار اقوام، دوستان و همسایگان برای ما یک لذت وِیژه محسوب می شود. ما در اینجا برای انجام کار نیک و تولید کار خوب دور هم جمع شدیم. 

 


وی افزود: دوست دارم بگویم که مساجد بهترین کارخانه ها هستند. این کارخانه ها آنچه را که خوب، زیبا، مفید و با کیفیت هستند، تولید می کنند و با خود سود مالی نمی آوردند. مساجد به ما بیاموزند که عملی خوب و نیکو انجام بدهیم و از اعمال بد و ناگوار دوری کنیم. مساجد به ما اعمال خوب، حقیقت، اخلاق، صداقت، عدالت و وحدت می آموزند و ما را از نادرستی ها، اخلاق نادرست و هر اقدامی که جامعه را به فساد و نابودی می کشاند، دور می کند. مساجد راهنمای ما به سوی آینده بهتر هستند.

 


«شبان ماسلاک»Shaban Maslak استاد مدرسه اسلامی در سنجاک نیز که از حاضرین در بین جماعت در مراسم گذاشتن سنگ بنای مسجد جدید در شهر سینیتسا بود با قدردانی از تمامی افرادی که در این محل حاضر بودند، تاکید کرد: ساخت مسجد در این شهر رویای والدینم بود که با حمایت ایثارگرانه مردم و خیرخواهان عملی و اجرا شد.

 


وی افزود: چنین بنایی از نیازهای این شهر بوده و ما اعضای آینده جماعت هستیم که می بایستی برای تحقق و به پایان رسیدن این اقدام نیکو از هیچ تلاشی دریغ نکنیم تا اینکه به تعهدات دنیوی خود تحقق بخشیم تا بدین ترتیب مکان خوبی را برای آخریت خود تامین کنیم. این تعهدی برای آخرت و همچنین تعهدی برای آینده ما و فرزندانمان است که راه ما را می روند.

 


«برین لیاییچ» Berin Liyaich امام ارشد شورای اسلامی در سینیتسا از دیگر حاضرین در این مراسم گفت: موقوفات بهترین سرمایه گذاری و با هوشمند ترین سرمایه به شمار می روند. پیام همه این موقوفات که هر روز شاهد آن هستیم این است که از خود بپرسیم چگونه سرمایه گذارانی هستیم؟ وقتیکه صحبت از ثروت در میان باشد، سعی و تلاش ما بر این است که اشتباه نکنیم، اما اغلب فراموش می کنیم که موقوفات بهترین و هوشمندترین سرمایه گذاری است. 

 


«باید بدانیم که این گونه سرمایه گذاری، پایانی ندارد و شعبات آن نیز هرگز بسته نمی شوند. این گونه سرمایه گذاری جاودانه هستند. ما اینگونه اقدام های خود را بایستی تا زمانی ادامه بدهیم که در هر محله یک مسجد وجود داشته باشد.»

 

ارسالی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان