فردوس تا فردوس؛ روایتی در قاب فیلم از همدلی بچه‌های مسجد در اربعین حسینی
فردوس تا فردوس؛ روايتي در قاب فيلم از همدلي بچه‌هاي مسجد در اربعين حسيني

فردوس تا فردوس؛ روایتی در قاب فیلم از همدلی بچه‌های مسجد در اربعین حسینی

سعادتي گفت: فيلم فردوس تا فردوس، کاري از ستاد فهما و با محوريت کانون فرهنگي هنري مهدي موعود(عج) شهرستان فردوس گزارشي از فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد در اربعين سال گذشته را به تصور مي کشد.
شناسه خبر : 17048 تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۹

«سعید سعادتی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، با اشاره به تولید فیلم «فردوس تا فردوس» با محوریت اربعین حسینی گفت: این اثر در واقع نمایی از توان و ظرفیت های مردمی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در اربعین حسینی است.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با بیان اینکه محتوای فیلم فردوس تا فردوس، پیوند برادری و اختلاط دو ملت ایران و عراق را نشان می دهد، ادامه داد: تولید این فیلم سال گذشته در آستانه اربعین حسینی کلید خورد و داستان و ماجرای اصلی مربوط به زائرانی است از کانون فرهنگی هنری مهدی موعود(عج) در خراسان جنوبی برای  پیاده روی اربعین، بار سفر بسته و به سمت کاظمین حرکت می کنند تا موکب خود را برپا کنند.

وی افزود: سال گذشته شعار پیاده روی اربعین «الحسین یجمعنا» انتخاب شده بود، فیلم فردوس تا فردوس نیز بر محور همین شعار تلاش می کند تا حال و های خاص و پیوند برادری میان دو ملت ایران و عراق و زوار سایر کشور ها از جمله انگلستان، فنالند، آمریکا، آذربایجان، هندوستان، استرالیا، پاکستان را به نمایش بکشد.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با اشاره به فعالیت‌های مواکب الاتحاد در اربعین حسینی سال گذشته گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ذیل این مواکب جمع شده بودند تا زیر یک پرچم، خدمات فرهنگی هنری به زوار ارایه کنند، این فیلم تمایز کار کانون ها نسبت به مواکب را نیز نشان می دهد، به طوری 15 کانون فرهنگی هنری و فعالیت های آنها در ایام اربعین حسینی، دست مایه این اثر قرار گرفته اهست.


سعادتی تصریح کرد: این فیلم با نویسندگی و کارگردانی «حسن قهرمانی»، «سید داوود موسوی» به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز، «امین صبور» تصویر بردار، «رضا گنجه» تدوین و صداگذاری، «سینا قیطانی» صدابردار  و «مونا مقدم» مترجم، «حمید آبیار» مدیر تولید پروژه، حجت الاسلام و المسلمین «ابراهیم سبزه کار» به عنوان مجری طرح تولید شد. این فیلم مستند در 52 دقیقه برای پخش در صدا و سیما آماده شده است.