اختصاص بخشی از هزینه برپایی موکب اربعین به مستضعفان تحت پوشش مسجد خلیل‌الله
اختصاص بخشی از هزینه برپایی موکب اربعین به مستضعفان تحت پوشش مسجد خلیل‌الله

اختصاص بخشی از هزینه برپایی موکب اربعین به مستضعفان تحت پوشش مسجد خلیل‌الله

حجت‌الاسلام جوادی با اشاره به حضور گسترده اهالی مسجد در مراسم پیاده‌روی اربعین سال‌های گذشته، گفت: اهالی مسجد خلیل‌الله بخشی از هزینه‌های برپایی موکب در مسیر این پیاده‌روی را به صورت کارت هدیه به مستضعفان تحت پوشش اهدا می‌کنند.
شناسه خبر : 978712 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۲۹

حجت الاسلام «سید رضا جوادی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فرهنگسازی اهالی مسجد در حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی در سال های گذشته، اظهار کرد: همه ساله بسیاری از مردم در این پیاده روی حضور داشتند، اما امسال مقام معظم رهبری تکلیف را مشخص کردند و فرمودند که مردم به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه عمل کنند.

 

امام جماعت مسجد خلیل الله واقع در( خیابان شهید مدنی) بیان کرد:  مقام معظم رهبری در این زمینه توصیه فرمودند که مردم در روز اربعین زیارت مخصوص این روز را در منازل قرائت کنند و از راه دور سلام به حضرت سیدالشهداء(ع) دهند.

 

 حجت الاسلام جوادی با اشاره به اینکه کمک رسانی به محرومان و کم کردن مشکلات و دردهای مردم به طور قطع از اجر اخروی بسیاری برخوردار است، گفت: کارگری که به خاطر کرونا کسب و کارش را از دست می دهد، بدون شک کمک های مردم می تواند آرامش خاطر و کمک برای حل مشکلات او نقش قابل توجهی داشته باشد، بویژه آنکه در این زمینه روحانیون و امامان جماعت پیشتاز باشند.

 

وی ادامه داد: اما به دلیل شرایط بحران کرونا نمی توان تمام فعالیت ها و برنامه های مذهبی را تعطیل کرد، زیرا در این صورت با پیامدهای منفی و تبعات آن در جامعه روبرو می شویم، بلکه با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز مساجد می توان جلسات و سخنرانی برگزار و مشکلات و مسائل مردم را در این بحران بیان و راه حلی برای حل آنها پیدا کرد.

 

امام جماعت مسجد خلیل الله در ادامه به کمک های مومنانه  خیرین این مسجد به نیازمندان در ماه صفر اشاره کرد و گفت: در نظر داریم بخشی از هزینه های برپایی موکب در مسیر پیاده روی اربعین را به صورت کارت هدیه در اختیار مستضعفین تحت پوشش قرار دهیم.

 

وی ادامه داد: خیرین مسجد خلیل الله در ماه محرم هزینه های اطعام حسینی و نذورات جمع آوری شده را صرف تهیه جهیزیه کامل برای دو جوان در شرف ازدواج کردند و هفت گوسفند نیز قربانی و گوشت آن در میان فقرا توزیع شد.

 

حجت الاسلام جوادی با اشاره به خدمات صورت گرفته از سوی این مسجد پس از شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه بعد از بحران کرونا بسیاری از کارگران فصلی  بیکار شدند، یکی از برنامه های این مسجد، شناسایی این افراد و اهدای 450 سبد معیشتی به ارزش 300 هزار تومان به آنها بوده است.

 

گفتنی است، مسجد «خلیل الله» واقع در تقاطع گلبرگ و خیابان شهید مدنی از جمله مساجد فعالی است که نزدیک به 70 سال قدمت در منطقه شرق تهران دارد و علاوه بر برنامه ها و فعالیت های دینی مذهبی رایج، در زمینه فراهم کردن تسهیلات ازدواج آسان برای جوانان و کمک رسانی به نیازمندان برنامه های گسترده ای داشته است.

 

 

پایان پیام/ 40