خدمات مواکب‌الاتحاد در قالب کانون سلامت به زائران در صورت صدور مجوز/برگزاری دوره معرفت‌زایی اربعین از سوی ستاد فهما
خدمات مواکب‌الاتحاد در قالب کانون سلامت به زائران در صورت صدور مجوز/برگزاري دوره معرفت‌زايي اربعين از سوي ستاد فهما

خدمات مواکب‌الاتحاد در قالب کانون سلامت به زائران در صورت صدور مجوز/برگزاری دوره معرفت‌زایی اربعین از سوی ستاد فهما

حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر ارزاني، با اشاره به برنامه‌هاي ستاد فهما به مناسبت اربعين حسيني، گفت: عمده فعاليت امسال بر محور آموزش و در بستر فضاي مجازي برگزار مي‌شود، هرچند که در صورت صدور مجور مواکب‌الاتحاد در قالب کانون سلامت به زائران حسيني خدمت‌رساني مي‌کنند.
شناسه خبر : 16651 تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۵۹
حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با تاکید بر اینکه فعالیت‌های ستاد فهما در اربعین امسال متمرکز بر امر آموزش است، اظهار کرد: با توجه به لغو حضور زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین به دلیل شیوع کرونا، برنامه‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد در بستر فضای مجازی و با محور محتوای آموزشی ارایه می شود.
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: در این راستا و در پی تفاهم با دانشگاه امام صادق(ع) بسته آموزشی با موضوع معرفت‌افزایی درباره اربعین تهیه و در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده است، همچنین دوره مرتبط با این بسته آموزشی به صورت مجازی برگزار وبه شرکت کنندگان در این دوره غیرحضوری مدرک مشترکی از سوی دانشگاه امام صادق(ع) و ستاد فهما اعطاء می شود.
وی گفت: از سوی دیگر با توجه به آنکه امکان حضور برخی از موکب های اربعین برای خدمت رسانی به زائران اربعین در کشور عراق وجود دارد، برخی از مواکب الاتحاد اعلام آمادگی کرده اند و در صورت صدور مجوز، در قالب کانون های سلامت در عراق مستقر شده و به زائران عراقی خدمات بهداشتی و سلامتی ارائه می کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی افزود: محور فعالیت مواکب الاتحاد ستاد فهما خدمت رسانی به همه زائران امام حسین(ع) بوده و تفاوتی میان زائران عراقی و ایرانی قائل نیستیم، از این رو عدم حضور زائران ایرانی در راهپیمایی عظیم اربعین به دلیل شیوع کرونا، مانع خدمت رسانی مواکب الاتحاد نمی شود.
وی ادامه داد: همچنین در پی هماهنگی با کمیته فرهنگی اربعین قرار است از شبکه گسترده بچه های مسجد در برگزاری پویش ها، مسابقات، سوگواره ها و ... مرتبط با اربعین استفاده شود. علاوه بر این، در نقاط سفید از نظر شیوع کرونا برخی از این موکب ها فعال شده و بسته های بهداشتی را میان مردم توزیع می‌کنند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدرسه تابستانه یا فصلی اربعین اقدام دیگری بود که از سوی دانشگاه امام صادق(ع) با هدف برگزاری دوره آموزشی معرفتی مهارتی شکل گرفت، این دوره ها در فضای مجازی برگزار شد و قرار است صوت هرکدام از این مباحث در سامانه بچه های مسجد برای اعضای کانون ها بارگذاری شود.

 

وی در توصیف این دوره ها گفت: چهار گرایش برای مخاطبان جوان دانشجویان و فرهنگیان در این دوره ها پیش بینی شد که شامل هنر و رسانه، عرصه میان فرهنگی و بین المللی مسایل ایران و عراق، نوآوری و فناوری، حکمرانی و آینده پژوهی اربعین می شود؛ این مباحث به منظور افزایش و تعمیق مباحث دینی و معرفتی در بستر فضای مجازی برای بچه های مسجد ارایه می شود.