سه‌شنبه‌های تکریم اندوخته‌ای است که در پرتو آن بتوانیم انقلاب را از هرگونه انحراف مصونیت بخشیم
سه‌شنبه‌هاي تکريم اندوخته‌اي است که در پرتو آن بتوانيم انقلاب را از هرگونه انحراف مصونيت بخشيم

سه‌شنبه‌های تکریم اندوخته‌ای است که در پرتو آن بتوانیم انقلاب را از هرگونه انحراف مصونیت بخشیم

صالحي با اشاره به دويست هزار شهيدي که در جريان دفاع مقدس تقديم انقلاب اسلامي شدند، گفت: حضور در جمع خانواده شهيدان و برگزاري طرح ملي سه شنبه هاي تکريم، اندوخته اي است که در پرتو آن بتوانيم در آينده اين انقلاب را از هرگونه انحراف و تحريف مصونيت بخشيم.
شناسه خبر : 16490 تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، سیزدهمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، در دومین روز از هفته دفاع مقدس، با حضور دکتر «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در منزل شهید «سعید طوقانی» برگزار شد؛ در جریان برگزاری برنامه این هفته ارتباط زنده با دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان چهار محال و بختیاری برقرار شده و از خانواده شهیدان سمیع و زاهدی تجلیل به عمل آمد.

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، سیزدهمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، در دومین روز از هفته دفاع مقدس، با حضور دکتر «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در منزل شهید «سعید طوقانی» برگزار شد؛ در جریان برگزاری برنامه این هفته ارتباط زنده با دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان چهار محال و بختیاری برقرار شده و از خانواده شهیدان سمیع و زاهدی تجلیل به عمل آمد.

دکتر سید عباس صالحی در این آیین طی سخنانی اظهار کرد: در تاریخ ملت‌ها دوره‌هایی وجود دارد که با هیچ تاریخی قابل مقایسه نیست، هشت سال دفاع مقدس برای ما یک لیله القدر است که دو هزار روز و شب به طول انجامید.



وی ادامه داد: دفاع مقدس گنجینه‌ای است که هرچه از آن می‌گذرد معاد‌ن نهفته آن آشکارتر می‌شود، این طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» به نوعی بهره‌گیری از این خانواده‌ها و این ایام بزرگ است.



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی های خانواده شهیدان زاهدی و سمیع گفت: در عاشورا و ‌تاریخ کربلا نمادهای بزرگ داریم که در فضای دفاع مقدس پیر‌وانی پیدا کردند که الگوهای عصر معاصر هستند، امروز در خدمت مادر شهیدان زاهدی هستیم که برادران و فرزندان خود را از دست دادند، شهید حمید زاهدی فرزند آخر این مادر در خاطرات خود بیاناتی دارد که جهانی  حرف و کلام در آن نهفته است.



صالحی یادآور شد: این شهید در مراحل مختلف در جبهه‌های نبرد حضور پیدا کرده و پس از چندین بار جراحت بازهم اصرار بر رفتن به میدان نبرد داشته و حتی وقتی که مسئولین وقت از وی‌ خواستند که به میدان جنگ نرود زیرا خانواده ایشان سهم خود را در مسیر انقلاب ادا کرده است وی پاسخ می دهد تنها کسی که تکلیف بر من واجب می‌کند حضرت امام خمینی خواهد بود.



وی افزود: مادرانی این چنین نمادهایی هستند که در تاریخ ایران، اسلام و انقلاب باقی مانده اند، این روحیه برخاسته از مکتب گرانسنگ اسلام و‌ معارف اهل‌بیت(ع) و درس های محرم و عاشورا است. 



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکریم خانواده شهیدان طوقانی نیز تصریح کرد: این خانواده نیز شبیه خانواده شهیدان سمیع و زاهدی هستند، این خانواده می‌تواند به نسل حاضر خیلی درس‌ها بیاموزد، چهار فرزند این خانواده همزمان در جبهه بودند و دو فرزند شهید و دو فرزند جانباز شدند.



صالحی در مورد شهید ‌پهلوان سعید طوقانی یکی از فرزندان این خانواده تصریح کرد: در مورد این شهید می‌توان گفت ما در طول تاریخ پهلوان هایی همچون پوریای ولی و تختی را داشته‌ایم، اما پهلوان سعید طوقانی را نیز داریم که از سن هشت سالگی به ورزش زورخانه ای علاقه مند بوده و از همان کودکی با تلاش خود به عنوان پهلوان کودک آوازه‌اش در کشور می‌پیچد.



وی ابراز داشت: در آستانه انقلاب اسلامی این شهید والامقام به مبارزات می‌پردازد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی سرپرست ورزش باستانی نوجوان کشور می‌شود، اما وقتی جنگ تحمیلی آغاز می‌شود آتش پهلوانی او به شکل دیگری شعله‌ور شده و در سال ۶۰ به صورت حضورهای کوتاه به جنگ می‌رود و سپس با دستکاری شناسنامه خود و رضایت پدر به میدان نبرد رفته و در سن ۱۵سالگی به مقام شهادت می‌رسد.



عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این شهید نماد دوره‌ای از کربلای ایران است که می‌تواند برای نسل نوجوان ما راه‌گشا و آموزنده باشد. حدود ۳۶هزار تن از شهدای ما دانش‌آموز بودند که  می‌تواند برای نسل امروز ما حرف‌های گفتنی بسیاری داشته باشد.



حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز در بخشی از این ارتباط زنده تصویری ضمن‌ ادای احترام به مقام عالی شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، تصریح کرد: باتوجه به اهتمام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این طرح ملی از سیزده هفته گذشته آغاز و تا به امروز ادامه پیدا کرده است، در این طرح حداقل تلاش ما احترام و تکریم خانواده شهدا است.



وی بیان داشت: دفاع مقدس یک سبک زندگی و پدیده ویژه است که باید آن را پاس داشت، هماهنگونه که همگان می‌دانند اگر دفاع مقدس نبود شاید جمهوری اسلامی امروز این شرایط را نداشت.



ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در بخشی از این ارتباط زنده تصویری با بیان اینکه حرف او‌ل در این استان را وحدت می‌زند، خاطرنشان کرد: همکاری و همراهی در دستگاه‌های مختلف در این استان بسیار بالا است و هیچ کار فرهنگی در این استان زمین نمانده و افرادی در این استان فعال هستند که خود را مدیون شهدا می‌دانند.



وی ادامه داد: طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» یک انرژی مضاعف به همه منتقل کرد، تکریم خانواده شهدا یک اصل ماندگار است و گنجینه خانواده شهدا همیشه باید قابل دسترسی باشد تا با استفاده از انرژی این خانواده‌ها بتو‌انیم در خدمتگذاری کوشا باشیم.



در بخش دیگری از این ارتباط زنده تصویری اقبال عباسی استاندار شهرکرد در سخنانی کوتاه گفت: همه ما مدیون خون شهدا هستیم، اگر شهدا در دفاع مقدس نبودند نمی‌ دانیم امروز جمهوری اسلامی چه شرایطی داشت، بنابراین وظیفه مان این است که راه شهدا را بپیماییم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در بخش دیگری از این ارتباط زنده تصویری با اشاره به اینکه در هیچ جنگی نمی‌توان به اندازه هشت سال دفاع مقدس ایران این میزان دستاورد را برای یک کشور متصور بود، تصریح کرد: این هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را باید گرامی بداریم گرفت، البته همانگونه که رهبر معظم انقلاب دیروز در سخنان خود فرمودند باید از تحریف دفاع مقدس جلوگیری کرد و تمام دستگاه‌ها به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا مسئول هستند.



وی افزود: یکی از اقدامات ارزشمند از سوی این وزارتخانه برگزاری همین طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» است که عظمت شهدا و جایگاه خانواده شهدا را به خوبی تکریم می‌کند، البته همه باید به بخش فرهنگی کشور کمک کنند و در این‌ مسیر از تلاشی فروگذار نکنند، امروز نیازمند کار اساسی فرهنگی در کشور بوده و از این رو از وزارت‌خانه متبوع خواستار اهتمام ویژه هستیم.



خواهر شهیدان زاهدی نیز در پایان این ارتباط زنده تصویری در سخنانی کوتاه از سوی مادر خود و خانواده شهید سمیع از تمام مسئولانی که در جهت تکریم شهدا تلاش می‌کنند  قدردانی کرد.