صحیفه سجادیه؛ زبان مقابله با غاصبان و اسلام‌ستیزان است
صحيفه سجاديه؛ زبان مقابله با غاصبان و اسلام‌ستيزان است

صحیفه سجادیه؛ زبان مقابله با غاصبان و اسلام‌ستیزان است

حجت الاسلام «محمد ميثم همداني» از مبلغان کشور پاکستان، زبان دعا در صحيفه سجاديه را زبان مقابله عاقلانه با ظلم غاصبان اسلام معرفي کرد.
شناسه خبر : 16143 تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۴۹

حجت الاسلام «محمد میثم همدانی» در گفت ‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، هدف از خلقت انسان را کمال گرایی و حرکت به سمت خالق عنوان کرد و گفت: در تحقق این مهم راه های زیادی برای انسان تعیین شده که تمسک و توسل به راه رسول (صلی الله علیه وآله و سلم) و ائمه طاهرین (علیهم السلام) کتب و احادیث بهترین وسیله رسیدن به کمال است.



پژوهشگر و مبلغ از کشور پاکستان امام سجاد (علیه السلام) و کتاب صحیفه سجادیه را در ادامه مطلب فوق به عنوان  یکی از این هادیان کمال گرایی انسان معرفی کرد و گفت: آن امام همام در حادثه کربلا حضور داشتند و آن واقعه را به چشم دیدند و درک کردند.

 


وی با بیان اینکه مطالب و کتاب هایی امام(ع) پس از واقعه کربلا و در آن دوران خفقان گوشه نشین معرفی کردند، افزود: امام نه تنها گوشه نشین نبود و نشد  بلکه پویا و مبارز عمل کرد  و با تألیف کتاب صحیفه کامل سجادیه در برابر دشمنان ایستاد.


حجت الاسلام «محمد میثم همدانی» باشرح کلی و معرفی صحیفه سجادیه ادامه داد:  در این کتاب 54 دعا وجود دارد که هر کدام با بیان ملموس جنبه های عقلانیت و معنویت و مقاومتی را بیان می کند.



وی همچنین گفت: به عکس آن تصور ها که امام را گوشه نشین معرفی کرده، حضرت زین العابدین(علیه السلام)  با کلمات و خطوط دعا در صحیفه سجادیه مقاومت علیه ظلم را آموزش می دهد.


این مبلغ پاکستانی به دعا در خطبه عید غدیر کتاب صحیفه سجادیه نیز اشاره کرد و اظهار داد: امام چهارم (علیه السلام) در این دعا اهمیت جایگاه امامت را از آن بندگان برگزیده خدا معرفی می کند و مقاومت در برابر  ظلم ظالمان و غاصبان آموزش می دهد.


وی صحیفه سجادیه را زبان دعای مقابله با ظالمان و غاصبین دین اسلام معرفی کردو آموزش و فراگرفتن آن را ضروری دانست.