ارتقای رویکرد کمی و کیفی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در دهمین دوره/همکاری اصحاب رسانه ستودنی بود
ارتقاي رويکرد کمي و کيفي کنگره بين‌المللي امام سجاد(ع) در دهمين دوره/همکاري اصحاب رسانه ستودني بود

ارتقای رویکرد کمی و کیفی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در دهمین دوره/همکاری اصحاب رسانه ستودنی بود

نيازي با اشاره به ارتقاي کمي و کيفي فعاليت‌هاي دهمين کنگره بين المللي امام سجاد(ع) گفت: همراهي اصحاب رسانه در انعکاس اخبار کنگره قابل تقدير و ستودني بود.
شناسه خبر : 16098 تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۶

«نرگس نیازی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، با اشاره به برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: این کنگره برای دهمین سال پیاپی است که با محوریت استان هرمزگان در سراسر کشور و همچنین در عرصه بین المللی برگزار می شود.
 

 
مدیر روابط عمومی  و ارتباطات رسانه ای ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری حضوری برنامه ها و بسیاری از فعالیت های جانبی کنگره وجود نداشت اما با عنایت به ظرفیت های فضای مجازی، سلسله وبینارها و نشست های مختلف با حضور اندیشمندان مسلمان از کشورهای مختلف جهان برگزار شد.
 

 
 وی گفت: در جریان برگزاری این کنگره 100 اندیشمند داخلی و خارجی در قالب ارایه مقاله، برقراری ارتباط زنده تصویری و شرکت در وبینارها، برگزاری نشست های مجازی حضور داشتند که این میزان از مشارکت نسبت به سال های گذشته و از سوی دیگر با در نظر گرفتن وضعیت فعلی ناشی از ویروس کرونا، قابل توجه است.
 
 
نیازی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به برخی برنامه های جانبی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، گفت: با تاسی به سیره امام چهارم شیعیان و نگاهی که آن حضرت نسبت به دستگیری از نیازمندان داشتند، چند اقدام کلیدی در این دوره از برگزاری کنگره در دستور کار قرار گرفت که از جمله آنها می توان به راه‌اندازی پویش کمک به تامین مسکن نیازمندان، تهیه جهیزیه زوج‌های جوان و تامین اقلام تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند، برگزاری پویش نذر امام سجاد(ع) که طی آن محرومان و نیازمندان و به ویژه خانواده تحت حمایت کمیته امداد مورد توجه قرار گرفتند اشاره داشت، همچنین آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد و از سوی دیگر پرداخت بدهی مددجویان از دیگر اتفاقاتی بود که در این دوره به ثمر نشست.
 
 
 
مدیر روابط عمومی و ارتباطات رسانه ای ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امسال با توجه به اینکه فعالیت های مختلفی در عرصه بین الملل انجام شد، نهادها و سازمان های مختلفی با مجموعه ستاد فهما همکاری کردند که از جمله آنها می توان به جامعه المصطفی(ص) العالمیه،  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  مجمع جهانی اهل بیت اشاره داشت.
 

 
وی در ادامه به فعالیت‌های ستاد خبری کنگره اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه در جریان انعکاس برنامه های کنگره، همکاری ستودنی در سراسر کشور داشتند که جای تقدیر دارد، بسیاری از برنامه ها نیز از طریق طلاب جامعه المصطفی(ص) العالمیه اطلاع رسانی شد که جای تشکر دارد.
 

 
وی در پایان اظهار کرد: اختتامیه این کنگره دوشنبه 24 شهریور مصادف با 25 محرم الحرام در تهران و با حضور دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.