مردم جنوب کرمان از راه دور زائر امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) شدند
مردم جنوب کرمان از راه دور زائر امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) شدند

مردم جنوب کرمان از راه دور زائر امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) شدند

مجید خوبی زاده گفت: اکنون که به دلیل شیوع کرونا امکان تشرف به حرم های مطهر امام حسین (ع) و برادر بزرگوار ایشان نیست، پس تصمیم گرفتیم شرایطی را مهیا کنیم تا مردم با زیارت پرچم های این حرم های مطهر از راه دور عرض ارادت کرده و زائر کوی آنها باشند.
شناسه خبر : 970557 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۲۵

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: از طریق رایزنی با هیئت انصار الولایت دار العباده و آستان مقدسه امامزاده سید محمد جعفر یزد، کاروان حامل پرچم مرقد مطهر امام حسین علیه السلام و خشت گنبد آن حضرت به همراه پرچم متبرک حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس علیه السلام طی روزهای گذشته وارد جنوب کرمان شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان این مطلب که معصومین علیهم السلام همواره ملجا دردمندان هستند، ابراز کرد: اکنون که به دلیل شیوع کرونا امکان تشرف به حرم های مطهر این امام همام و برادر بزرگوار ایشان نیست، پس تصمیم گرفتیم شرایطی را مهیا کنیم تا مردم به ویژه بیماران با زیارت پرچم های حرم های مطهر از راه دور به ساحت مقدس این بزرگوران عرض ارادت کرده و زائر کوی آنها باشند.

وی با اشاره به برنامه های این کاروان در جنوب کرمان، بیان کرد: کاروان حامل پرچم های حرمین شریف شامگاه چهارشنبه مهمان مردم عنبرآباد بوده و در منزل ۶ بیمار صعب لاعلاج حضور یافته و از آنها عیادت کرد.

خوبی زاده افزود: روز پنج شنبه نیز این کاروان وارد شهر رودبار جنوب شده و مورد استقبال بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری شهید باکری و عموم عاشقان اهل بیت علیهم السلام قرار گرفت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: همچنین کاروان حامل پرچم های حرمین شریف امام حسین علیه السلام و حضرت اباالفضل علیه السلام روز گذشته در روستای میجان از توابع شهرستان جیرفت حضور یافتند تا مردم این روستا نیز به واسطه این پرچم ها و خشت متبرک، توسلی به امام حسین علیه السلام و حضرت اباالفضل العباس علیه السلام داشته باشند.

وی ادامه داد: این کاروان صبح امروز عازم شهرستان های کهنوج و قلعه گنج سفر شد تا مردمان این مناطق نیز از زیارت راه دور و عرض ارادت به ساحت مقدس این بزرگواران بی نصیب نباشند.

خوبی زاده اظهار کرد: یکی از برنامه های این کاروان این از طریق رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دیدار با کادر درمان و همچنین در صورت امکان حضور در بیمارستان ها و عیادت از بیماران است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: علاوه بر این یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده در سفر ۷ روزه کاروان حامل پرچم های حرمین شریف امام حسین علیه السلام و حضرت اباالفضل العباس علیه السلام به جنوب کرمان، اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور این کاروان در منازل خانواده های شهدا و تکریم و تجلیل از این خانواده ها می باشد.

وی در خاتمه یادآور شد: از آنجایی که کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران یکی از کانون های فعال در عرصه تولید مستند است و تجربه انجام این کار را دارد بنابراین تعدادی از بچه های مسجدی این کانون همراه با این کاروان هستند تا لحظات حضور این کاروان و شوق زیارت از راه دور مردم جنوب کرمان را ثبت و ضبط کرده و در نهایت مستندی از سفر کاروان حامل پرچم های حرمین شریف امام حسین علیه السلام و حضرت اباالفضل علیه السلام به جنوب کرمان را تولید کنند.

پایان پیام/ 586