ترویج مبانی صحیفه سجادیه، راه‌های خدایی پاسداری از اسلام و مسلمین را نشان می‌دهد
ترويج مباني صحيفه سجاديه، راه‌هاي خدايي پاسداري از اسلام و مسلمين را نشان مي‌دهد

ترویج مبانی صحیفه سجادیه، راه‌های خدایی پاسداری از اسلام و مسلمین را نشان می‌دهد

حجت الاسلام و المسلمين «محمد رضا اعواني»، کارشناس علوم ديني کتاب ارزشمند صحيفه سجاديه را منبع تعاليم پاسداري از اسلام و مسلمين خواند.
شناسه خبر : 16053 تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۰۳

حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا اعوانی»، کارشناس علوم دینی در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، با اشاره به محتوای کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه گفت: دفاع و پاسداری از اسلام و مسلمین  یکی از موضوعات مهمی است که در این اثر ارزشمند مطرح شده است.
 
 
 
وی در تأکید بر این مهم، به دعای ششم و دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه اشاره کرد و توضیح داد: در دعای ششم به دفاع از اسلام  و در دعای بیست هفتم با صراحت و دغدغه مندی به دفاع از مسلمانان پرداخته شده است.
 

 
حجت الاسلام اعوانی، همچنین ادامه داد: امام سجاد (ع) به ما می آموزد که هر روز و شب چگونه با خدا صحبت کنیم و تمام آنچه که در راه دفاع از اسلام و مسلمانان تأثیرگذار است را مرور می کند و با درود بر پیامبر و خادان عصمت و طهارت (ع)  به ما یادآور می شود.
 
 
 
وی در ادامه با بیان این سوال که پاسداری از اسلام در برابر چه و در برابر که، توضیح داد: تلاش حضرت زین العابدین (علیه السلام) نشان دادن راهی است که خدا و اراده الهی بر آن تعلق گرفته اما حاکمان زرو زور در مقابل آن می ایستند و با خواست باریتعالی مبارزه می کنند.
 
 
 
این پژوهشگر حوزه دین، تاکید کرد: در صحیفه سجادیه، چطور در مقابل دشمنان خدا، اسلام و مسلمین ایستادن آموزش داده می شود و به تک تک افراد نگاهی می دهد که  بر اساس تعالیم الهی  بتوان از ارزش های دین خدا پاسداری کرد.
 
 
 
حجت الاسلام اعوانی، در ادامه مطلب فوق گفت: بر اساس این نگاه الهی «من و تو» مبدل به ما و جامعه ای مقاوم می شود؛ جامعه ای که نسل در نسل با آگاهی از خواسته و اراده الهی می تواند مدافع اسلام و مسلمین باشد.
 
 

وی در تکمیل سخنان خود افزود: خدا اراده کرده انسان به سمت کمال حرکت کند واین موضوع و دست یافتن  به آن، در صحیفه سجادیه به دقت و با دغدغه بیان شده است.