مبانی آموزشی صحیفه سجادیه را در جامعه نهادینه کنیم
مباني آموزشي صحيفه سجاديه را در جامعه نهادينه کنيم

مبانی آموزشی صحیفه سجادیه را در جامعه نهادینه کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد حسين حسيني قمي، با اشاره به اهميت ترويج معارف صحيفه سجاديه در جامعه، نسبت به نهادينه کردن مباني آموزشي اين اثر ارزشمند تاکيد کرد.
شناسه خبر : 16006 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۸

حجت الاسلام و المسلمین «سید حسین حسینی قمی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، صحیفه سجادیه را کتابی ارزشمند توصیف کرد که مبانی آموزشی آن کمتر مورد توجه است.



این پژوهشگر در ادامه با تاکید بر اینکه باید مبانی صحیفه سجادیه تشریح و آموزش داده شود، به نامه مرحوم  آیت الله «مرعشی نجفی» به «محمد سید طنطاوی»، رییس دانشگاه الازهر مصر اشاره کرد و گفت: در این نامه نگاری ها «شیخ طنطاوی» پرسیده بود که آیا شیعه غیر از نهج البلاغه کتاب مفصل دیگری دارد، آیت الله مرعشی نیز کتاب صحیفه سجادیه را برای وی ارسال کرد.



وی افزود: آیت الله مرعشی پاسخ نامه شیخ مسجد الازهر مصر را با جمله «من الشقاء» دریافت کرده مبنی بر اینکه که آن عالم بزرگ اهل سنت، از شقاوت و بدبختی خود دانسته  که تاکنون با این کتاب ارزشمند آشنا نبوده است.


حجت الاسلام و المسلمین قمی، ادامه داد: تعبیر طنطاوی، این شیخ اهل تسنن در نامه به آیت الله العظمی مرعشی از صحیفه سجادیه تعبیر ِبیان فراتر از  مغز بشر و دون از کلام خالق بود، اعتراف این عالم بزرگ نشان از جایگاه این مجموعه مکتوب بی نظیر است.


وی در خاتمه  بار دیگر با تاکید بر عظمت تعالی بخشی کتاب صحیفه سجادیه، قرائت و تعلیم مبانی این را مورد توجه قرار داد و گفت: انس و آشنایی با صحیفه سجادیه و آموزش شرح آن در جامعه بسیار ضروری است.