شب شعر سجادیه در حوزه هنری هرمزگان برگزار شد
شب شعر سجاديه در حوزه هنري هرمزگان برگزار شد

شب شعر سجادیه در حوزه هنری هرمزگان برگزار شد

شب شعر سجاديه از ويژه برنامه‌هاي دهمين کنگره بين‌المللي امام سجاد(ع) با همکاري حوزه هنري هرمزگان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با حضور جمعي از شاعران آييني بندرعباس برگزار شد.
شناسه خبر : 15969 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در ابتدای این برنامه انوشیروان پیش دار، رییس حوزه هنری استان هرمزگان با اشاره به سیره و شخصیت امام سجاد (ع) گفت: حوزه هنری استان هرمزگان برنامه های مختلفی را در ایام ماه محرم برگزار نمود که این شب شعر نیز به عنوان یکی از برنامه های شاخص دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود : با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی شد که ضمن حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی و ایمنی این جمع ادبی برگزار شود که از همه هنرمندان و شاعران حاضر در مراسم قدردانی می کنم.

 


بر پایه این گزارش، در بخش اصلی این نشست، شاعران با خوانش اشعار متناسب با شخصیت امام سجاد (ع) و ویژگی های قیام عاشورا به تببین دیدگاه خود در مورد این امام همام پرداختند که می توان به شعر خوانی شاعرانی چون امیر حسین والا ، خاتون رئیسی، ایرج انصاری فرد، زهرا اسپید، امید اکبری، زینب احمدنیا، محمود نارویی، فیروزه دهقانی، عبدالحمید انصاری نسب و عبدالحسین انصاری اشاره کرد. 

 

همچنین در بخشی دیگر از این نشست ادبی عبدالحسین انصاری، مسئول کانون شعر حوزه هنری استان هرمزگان به بیان ویژگی های شعر آیینی استان پرداخت و ضمن اشاره به شباهت های نسبی در وجود المان های اقلیمی و فرهنگی منطقه  ، به سابقه شروه خوانی در استان اشاره نمود . 
 

 

گفتنی است در پایان این برنامه نیز امیر حسین والا مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان ضمن سپاسگزاری از استقبال شاعران  بیان داشت: اگرچه امام سجاد در عرصه نبرد کربلا حضور نداشت اما با کمک کلام و ذکر مفاهیم ، این نهضت را زنده نگه داشت و این اتفاق همان رسالت شاعران است.