امام سجاد(ع) در خفقان‌آورترین شرایط عَلَم امامت را به دوش کشید/کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) رویدادی مقدس و ستودنی است
امام سجاد(ع) در خفقان‌آورترين شرايط عَلَم امامت را به دوش کشيد/کنگره بين‌المللي امام سجاد(ع) رويدادي مقدس و ستودني است

امام سجاد(ع) در خفقان‌آورترین شرایط عَلَم امامت را به دوش کشید/کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) رویدادی مقدس و ستودنی است

آيت الله خاتمي، برگزاري سلسله نشست هاي دهمين کنگره بين المللي امام سجاد(ع) را مقدس و ستودني خواند و گفت: امام سجاد(ع) در خفقان آور ترين شرايط عَلَم امامت را به دوش کشيده و به سامان رساند.
شناسه خبر : 15961 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۳۹

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در مورد دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که به میزبانی ستاد فهما استان هرمزگان در حال اجرا است، اظهار کرد: پرداختن به زندگی امامان معصوم(ع)، در حقیقت پرداختن به الگو های سعادت و سیادت در این جهان و آخرت است.



وی ابراز کرد: انسان برای سعادت نیازمند برنامه و الگوی سازنده است در این مسیر برنامه سازنده نقشه راه است و الگوها، در حقیقت خروجی این برنامه است.



آیت الله خاتمی، در ادامه یکی از جهات شباهت میان قرآن و عترت را به همین مسئله مرتبط دانست و بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود:«انی تارکم فیکم الثقلین، کتاب الله و عترتی اهل البیتی» من دو یادگار در بین شما می گذارم یکی کتاب است. کتاب همان برنامه سعادت است و آن دیگری عترت است که در حقیقت خروجی ها و الگوهای عملی دین هستند.



وی گفت: نشست هایی که با محوریت اهل بیت(ع) و عترت رسول الله(ص) برگزار می شود، نشست هایی مقدس و ستودنی است به خصوص نشست هایی که در رابطه با حضرت امام سجاد(ع) که از مظلومیت ویژه ای برخوردارند، شکل می گیرد.



آیت الله خاتمی افزود:  آن حضرت، امام قهرمانی است که 35 سال در خفقان آورترین شرایط، عَلَم امامت را به دوش کشیده و به سامان رسانده اند.



وی گفت: این امام همام را با پسوند بیمار خواندن؛ تعریف چهره امام سجاد(ع) است. مریض بودن آن امام همام در روز عاشورا از حقایق تاریخ است؛ اگر امام سجاد(ع) بیمار نبود، چه بسا در حادثه کربلا به شهادت می رسید و نسل امامت منقطع می شد. 



آیت الله خاتمی، بیان کرد: مصلحت الهی بر این قرار گرفت که حضرت امام سجاد(ع) درعصر عاشورا بیمار باشند، اما چه کسی در طول عمرش بیمار نمی شود؟ این کلمه بیمار که در مورد وجود مقدس ایشان مطرح می شود اشاره به بار بی حالی دارد یعنی امامی که به خاطر بیماری؛ تحرک بایسته را نداشت در حالیکه بی تردید از حقایق تاریخ است که امام سجاد(ع) همانند دیگر امامان با نشاط پرچم امامت را به سامان می رساند.