جایگاه حقوق زوجین در زندگی مشترک با نگاهی به رساله حقوق امام سجاد(ع) بررسی شد
جايگاه حقوق زوجين در زندگي مشترک با نگاهي به رساله حقوق امام سجاد(ع) بررسي شد

جایگاه حقوق زوجین در زندگی مشترک با نگاهی به رساله حقوق امام سجاد(ع) بررسی شد

حجت‌الاسلام و المسلمين غفاري، طي نشستي در بستر فضاي مجازي به بررسي جايگاه حقوق زوجين در زندگي مشترک با توجه به رساله حقوق امام سجاد(ع) پرداخت.
شناسه خبر : 15945 تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۹:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست علمی «جایگاه حقوق زوجین در زندگی مشترک، با توجه به رساله حقوق امام سجاد(ع)» همسو با برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)سه شنبه 18 شهریور با سخنانی حجت‌الاسلام «علی یاور غفاری» استاد جامعه المصطفی(ص) العالمیه در بستر فضای مجازی برگزار شد.


حجت الاسلام غفاری طی سخنانی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ادیان الهی و ارسال رسل تنظیم روابط اجتماعی بر اساس معیار های الهی بوده است، گفت: تحقق این مورد بستگی به ایجاد روابط نیک در زندگی مشترک و خانوادگی دارد.


استاد جامعه المصطفی(ص) العالمیه از کشور افغانستان گفت: رکن رکین خانواده زوج و زوجه هستند که جایگاه زوج به عنوان نقطه اتکا از جهت مالی، اقتصادی و تدبیر امور از خارج خانه بوده و جایگاه زن نقطه اتکای عاطفی، گرم نگهداشتن خانه از مهر، عاطفه، صمیمیت و مدیریت منزل است که هر کدام از این نقش‌ها سزاوار حق و حقوق است.


وی با اشاره به جایگاه حقوق زن در دوران جاهلیت، در دنیای غرب و در جهان اسلام، اظهار کرد: یکی از مباحثی که در اسلام مطرح است حقوق زن نسبت به شوهراست که در این بحث قصد دارم جایگاه حقوق عاطفی و اخلاقی که الزامات و بایدها و نبایدهای قانونی ندارد، حق محبت ورزیدن، مهر ورزی و مدارا و سازگاری با توجه به رساله حقوق امام سجاد(ع) و آیات و روایات و سیره معصومین(ع) را بررسی کنم.

حجت الاسلام غفاری افزود: با توجه به رساله حقوق امام سجاد(ع)، نوع برخورد با زن، عطوفت با او، اهمیت فراوانی دارد و مرد باید نسبت به این مسایل توجه داشته باشد که حقی از همسرش زایل نشود. از سوی دیگراطاعت کردن زن از مرد در طول زندگی مشترک و همراهی با او از مواردی است که به عنوان حق مرد نسبت به زن مطرح شده است، طبیعتا رعایت این موارد منجر به استحکام  زندگی خانوادگی خواهد شد.


گفتنی است این نشست در راستای سلسله برنامه های دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و با همکاری جامعه المصطفی(ص) العالمیه در بستر فضای مجازی برگزار شد.