صحیفه سجادیه را در قالب‌های نوین به نسل جوان معرفی کنیم
صحيفه سجاديه را در قالب‌هاي نوين به نسل جوان معرفي کنيم

صحیفه سجادیه را در قالب‌های نوین به نسل جوان معرفی کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمين طيب حسيني، با اشاره به اهميت ارايه و ترويج سيره امام چهارم شيعيان گفت: امروز بايد صحيفه سجاديه را در قالب هاي نوين به نسل جوان معرفي کنيم.
شناسه خبر : 15937 تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۵۱
حجت الاسلام و المسلمین «سید حسن طیب حسینی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) درباره تاثیر برگزاری کنگره بین المللی «امام سجاد(ع)» در نشر و ترویج معارف  صحیفه سجادیه، گفت: چند سالی است که با کنگره همراهی و همکاری دارم و اگرچه فعالیت های این چنین را لازم و اثرگذار می دانم اما معتقدم کافی نیست چراکه محدود به چند شخصیت و مخاطب و اقلیم خاص می شود اما ارائه فعالیت ها و محتوای مربوط به ترویج سیره آن امام همام در قالب های جدید مطلوب نسل جوان، صحیفه سجادیه را فراگیرتر می‌کند.



این کارشناس معارف اسلامی گفت: فضای مجازی قالب های نو را می طلبد، نسل آینده در این فضا آموزش می بیند و چشم و ذهنش آشنا به قالب هایی است که در این فضا رواج دارد و کمتر در فضای همایش ها و نشست ها دیده می شود از این رو، دامنه این فعالیت ها باید گسترده شود.



وی در پایان افزود: جمعی از استادان و پژوهشگران به این نتیجه رسیده ایم که برای ترویج و نشر جهانی فرهنگی صحیفه سجادیه، بهتر است شبکه ای بین صحیفه پژوهان تشکیل شود تا از کارهای انجام شده و در دست انجام در سراسر جهان مطلع شویم، اینکه چه کتاب ها و تحقیقاتی انجام شده و چه فعالیت هایی در این باره صورت گرفته است، کارهای مقدماتی این شبکه را انجام داده ایم تا مجمع صحیفه پژوهان تشکیل شود و مهم آنکه استادان حوزه و دانشگاه، محققان و پژوهشگران از کشورهای مختلف همچون ایتالیا، عراق، فرانسه و ... نیز با ما همکاری دارند