مراکز نیکوکاری مساجد به ۳۰۰ مورد افزایش می‌یابد
مراکز نیکوکاری مساجد به ۳۰۰ مورد افزایش می‌یابد

مراکز نیکوکاری مساجد به ۳۰۰ مورد افزایش می‌یابد

ولیئی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در جوار مساجد به منظور خدمت رسانی به نیازمندان، گفت: در تلاش هستیم این مراکز را به ۳۰۰ مورد افزایش دهیم. البته مساجد باید ظرفیت و امکانات این کار را داشته باشند و هیئت‌امنا نیز همراه شوند.
شناسه خبر : 969079 تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۱۹

«محسن ولیئی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به افزایش مراکز نیکوکاری جوار مساجد تهران به 300 مرکز، اظهار کرد: مراکز نیکوکاری به همت بسیج، گروه های جهادی، ائمه جماعات مساجد به منظور حمایت و پشتیبانی از نیازمندان محله برپا شده اند.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: سال گذشته 150 مرکز نیکوکاری در جوار مساجد فعالیت خود را آغاز کردند که این مراکز به کمک معتمدان محلات و امامان جماعت مساجد و با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) در محورهای کمک رسانی به نیازمندان، تامین جهیزیه جوانان در شرف ازدواج بی بضاعت، کمک های دارویی و درمان بیماران فعالیت دارند و تلاش ما در این راستا است که این مراکز را در مناطق کم برخوردار گسترش دهیم.

 

وی با اشاره به اهداف راه اندازی مراکز نیکوکاری گفت: احیا و تقویت کارکردهای مترتب بر مسجد تراز نظام اسلامی در عرصه اجتماعی به عنوان پایگاه احسان و نیکوکاری، فرهنگ سازی در خصوص اهتمام مردم در پرداخت وجوهات شرعی واجب و مستحب از قبیل نذورات، صدقات، قربانی و مناسبت های خاص در جهت رفع حوائج نیازمندان محلی از اهداف ایجاد این مراکز است.

 

ولیئی با اشاره به شرایطی که مساجد برای ایجاد مراکز نیکوکاری داشته اند، ابراز کرد: بنابر دستورالعمل ایجاد مراکز نیکوکاری، ضرورت دارد مساجد ظرفیت و امکانات جانبی و فیزیکی برای ایجاد این مراکز را داشته باشند و هیئت امنای مسجد علاقه مند و داوطلب برای ایجاد این مراکز باشند.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خاطر نشان کرد: تلاش ما در این راستا است که افراد محله خود نقششان را برای کمک رسانی به نیازمندان محله ایفا کنند و ما یک پایگاه و واسطه برای این کار خیر باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 40