سنگ تمام کانون‌های مساجد استان کرمانشاه برای محافل سیدالشهدا (ع)
سنگ تمام کانون‌های مساجد استان کرمانشاه برای محافل سیدالشهدا (ع)

سنگ تمام کانون‌های مساجد استان کرمانشاه برای محافل سیدالشهدا (ع)

کانون های فرهنگی مساجد استان کرمانشاه امسال میزبان عزاداران سیدالشهدا(ع) بودند و برای برگزاری این محافل در فضای مجازی و حقیقی سنگ تمام گذاشتند.
شناسه خبر : 966298 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، امسال محرم متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر استان کرمانشاه میزبان عزاداران حسینی بودند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه به عنوان مجریان سلامت در ماه محرم نقش ویژه ای در نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا داشتند.

هر چند برگزاری برخی از آیین ها با توجه به شرایط کرونایی محدود شده بود اما کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه زیر بیرق سرخ سیدالشهدا به اقامه عزا پرداختند و در این شرایط سنگ تمام گذاشتند.

از کانون های روستایی  تا کانون های مناطق محروم و کانون های سطح استان همگی علیرغم سختی ها و محدودیت هایی که وجود داشت نگذاشتند چراغ محافل امام حسین(ع) خاموش شود و نشان دادند عشق و ادارت به سیدالشهدا(ع) خاموشی ندارد .

شور و شعور حسینی در میان اعضای کانون های مساجد موج می زند و به همت این کانون ها  آیین های مختلفی در فضای حقیقی و مجازی برگزار شد.

کانون های فرهنگی در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان مبنی بر توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا و دستورالعمل های بهداشتی به صورت ویژه بر این موضوع توجه داشتند و در ای زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توزیع ماسک، توزیع مواد ضدعفونی و ... را در دستور کار داشتند.

ماه محرم و برپایی عزاداری ها تجلی هم افزایی کانون های مساجد استان کرمانشاه است و می توان از اجرای این برنامه ها در شرایط خاص الگو برداری کرد.

پایان پیام/ 66