مسابقه قرآنی مدهامتان در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود/30 آذر آخرین مهلت ارسال آثار به سامانه بچه‌های مسجد
مسابقه قرآني مدهامتان در بستر فضاي مجازي برگزار مي‌شود/30 آذر آخرين مهلت ارسال آثار به سامانه بچه‌هاي مسجد

مسابقه قرآنی مدهامتان در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود/30 آذر آخرین مهلت ارسال آثار به سامانه بچه‌های مسجد

سعادتي با اشاره به برنامه‌هاي مسابقه قرآني مدهامتان، گفت: اين مسابقه امسال با توجه به شرايط ايجاد شده در بستر فضاي مجازي برگزار شده و آخرين مهلت ارسال آثار 30 آذر است.
شناسه خبر : 15522 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۲
«سعید سعادتی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، ضمن اشاره به برگزاری غیرحضوری مسابقه قرآنی «مدهامتان» که از مهمترین برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شور در عرصه قرآن و عترت محسوب می‌شود، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد قرآنی می توانند تا تاریخ 30 آذر ماه نسبت بارگذاری آثار در سامانه بچه‌های مسجدbachehayemasjed.ir ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدام کنند ضمن اینکه مسابقه مذکور در دو مرحله استانی و کشوری  برگزار می شود.   

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما ادامه داد: نفرات برتر استانی در هر رشته به مرحله کشوری راه می یابند و با توجه به شرایط فعلی ناشی از شیوع کرونا، نحوه برگزاری مرحله کشوری این مسابقه اعلام می شود.
وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به کیفیت برگزاری بخش‌ها و رشته‌های مختلف مسابقه مدهامتان گفت: رشته اذان و مُکبری صرفا ویژه برادران شرکت کننده در مسابقه است، همچنین رشته تلاوت نور(ترتیل) در دو بخش برادران و خواهران برگزار شده و ویژه رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین سال 1390 تا 1385) است.
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما تصریح کرد: میزان و الگوی تلاوت از سوره های «یاسین»، «الرحمن»، «واقعه» به این شرح است: سوره یاسین (فراز 1: آیات 1 تا 12- فراز 2: آیات 33 تا40)، سوره الرحمن (فراز 1 : آیات 1 تا 18 – فراز 2 : آیات 60 تا 78) و سوره واقعه (فراز 1: آیات 1-24-آیات 57 تا 74). سوره واقعه (فراز 1: آیات 1 تا 24 – آیات 57 تا 74).
سعادتی با بیان اینکه ضبط آثار شرکت کنندگان به دلیل شیوع بیماری کرونا در منازل بلامانع است، تصریح کرد: البته در شرایط عادی اجرا و ضبط این آثار در مساجد از اولویت برخوردار بوده و امتیاز بیشتری دارد.
وی گفت: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان، سازمان اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت و ...)  طی سال های 96 تا 98رتبه های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب کردند و افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول راکسب کرده باشند نمی توانند در این مسابقات شرکت کنند.
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما تصریح کرد: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته های مسابقات در سامانه، دارای امتیاز است و هر فرد در ابتدای اثر بارگذاری شده باید به طور کامل (نام و نام خانوادگی، استان و نام کانون) خود را درج کند.
سعادتی افزود: فایل های ارسالی در همه رشته ها باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد؛ همچنین ضبط فیلم باید به صورت افقی، بی حرکت و بدون تدوین باشد.
وی با اشاره به کیفیت داوری در رشته تلاوت نور (ترتیل)، گفت: در این رشته بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می شود.
سعادتی در مورد شرایط اختصاصی  رشته «قرائت نماز» ویژه برادران و خواهران اظهار کرد: رده سنی شرکت در این رشته  9 تا 14 سال(متولدین 1390 تا 1385) بوده و اثر مربوط باید به اجرای زنده نماز 3 رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود.
وی گفت: همچنین در رشته قرائت نماز، بخش های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود؛ ضمن اینکه حداکثر زمان اثر 3  دقیقه و حجم اثر حداکثر30 مگابایت باشد.
سعادتی با بیان اینکه هر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد، تصریح کرد: آثاری که فاقد شرایط و ضوابط اعلامی باشند از مرحله داوری حذف خواهند شد؛ ضمن اینکه آثار ارسالی متناسب با امتیاز در سه سطح عالی  (81 تا 100) خوب ( 66  تا 80 ) متوسط ( 50 تا 65) رتبه بندی می‌شوند و از نفرات برتر رشته ها در مرحله اول (استانی) تجلیل می شود.
وی در بخش دیگری از مباحث خود در مورد شرایط اختصاصی رشته اذان (ویژه برادران) گفت: رده سنی  شرکت کنندگان در این رشته 9 تا 14 سال (متولدین 1390 تا 1385) بوده و فقط اذکار اذان از الله اکبر تا حی  علی الصّلاه ضبط و ارسال شود؛ ضمن اینکه این رشته در بخش های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.
سعادتی در ادامه با اشاره به شرایط اختصاصی رشته مکبری (ویژه برادران) اظهار کرد: رده سنی شرکت در این رشته زیر 9 سال شامل متولدین 1390 به بعد، همچنین رده سنی 9 تا 14 سال شامل متولدین 1385 تا 1390 خواهد بود، اثر مربوط به اجرای زنده مکبری برای نماز دورکعتی است؛ ضمن اینکه در این رشته بخش های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.