حضور باشکوه نوجوانان و جوانان کانون «شهید رکنی» شیراز در مراسم زنجیر زنی تاسوعا و عاشورای حسینی
حضور باشکوه نوجوانان و جوانان کانون «شهید رکنی» شیراز در مراسم زنجیر زنی تاسوعا و عاشورای حسینی

حضور باشکوه نوجوانان و جوانان کانون «شهید رکنی» شیراز در مراسم زنجیر زنی تاسوعا و عاشورای حسینی

حجت الاسلام امیدی با اشاره به حضور باشکوه نوجوانان و جوانان کانون فرهنگی هنری «شهید رکنی» شیراز در مراسم زنجیر زنی تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: مراسم دهه اول محرم به همت این نوجوانان و جوانان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
شناسه خبر : 966187 تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۳:۵۳

حجت الاسلام «حسین امیدی» با تشریح برنامه های مسجد «حضرت ابوالفضل (ع)» شیراز در دهه اول محرم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: کانون فرهنگی هنری «شهید مصطفی رکنی» و پایگاه مقاومت بسیج «امام خامنه ای (مدظله العالی) مسجد «حضرت ابوالفضل (ع)» شیراز از ابتدای ماه محرم با سیاه پوش کردن مسجد و مدرسه همجوار به استقبال اقامه عزای سیدالشهدا (ع) رفت.

امام جماعت مسجد «حضرت ابوالفضل (ع)» شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به شیوه بیماری ویروس کرونا، امکان برگزاری مراسم در شبستان مسجد فراهم نبود که مبادرت به برپایی مراسم در شب های محرم در خیابان ها و مدرسه همجوار مسجد شد که این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی، ضدعفونی مکان برگزاری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همراه بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر اینکه شرکت کنندگان ملزم به استفاده از ماسک هستند، یادآور شد: نوجوانان و جوانان کانون فرهنگی و بسیج مسجد «حضرت ابوالفضل (ع)» شیراز در مراسم زنجیر زنی تاسوعا و عاشورای حسینی حضوری باشکوه داشتند که در این 2 روز نماز جماعت ظهر و عصر نیز در مقابل مسجد «حضرت ابوالفضل (ع)» اقامه شد.

حجت الاسلام امیدی همچنین با اشاره به اینکه این محفل حسینی متبرک و مزین به پرچم حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) شده است، افزود: مراسم عزاداری در 13 شب محرم با قرائت قرآن، سخنرانی، نوحه خوانی و سینه زنی همراه است و به نشانی پشت باغ جنت، شهرک جانبازان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در دهه اول محرم یک صد بسته معیشتی توسط خیرین نیک اندیش مسجد «حضرت ابوالفضل (ع)» شیراز در قالب رزمایش کمک مومنانه سپاه ناحیه ثارالله (ع) بین نیازمندان توزیع شد.

 

پایان پیام/ 130