کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس میزبان عزاداران حسینی هستند
کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس میزبان عزاداران حسینی هستند

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس میزبان عزاداران حسینی هستند

حجت الاسلام امیدی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، گفت: این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و تا ۱۳ محرم ادامه دارد.
شناسه خبر : 966081 تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز (یکشنبه 9 شهریور) در حاشیه برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی در مسجد «ابوالفضل (ع)» شیراز گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با همکاری اصحاب مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و هیئت های مذهبی با سیاهپوش کردن مساجد، معابر و خیابان های اطراف میزبان عزاداران حسینی شدند و این مراسم در تاسوا و عاشورای حسینی به اوج خود رسیده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر اینکه امسال ماه محرم با شرایط بسیار متفاوتی همراه است و تدابیر ویژه می طلبد، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم در فضای غیرمسقف و باز برگزار می شود و با ضدعفونی کردن مساجد و محل برگزاری مراسم، رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزام به استفاده از ماسک برای شرکت کنندگان همراه است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه محرم در فضای مجازی، گفت: این برنامه ها شامل پویش های «هرخانه یک حسینی»، مسابقه های کتابخوانی برای جوانان و بزرگسالان، طراحی و نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، بارگذاری فایل های سخنرانی مختصر ائمه جماعات و اساتید حوزه و دانشگاه به ویژه با محوریت عبرت های عاشوراست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنین یادآور شد: آئین های تجلیل از خانواده شهدا در قاب طرح ملی «سه شنبه های تکریم»، برنامه علم گردانی، توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان، توزیع ماسک بین عزاداران حسینی و راه اندازی هیئت های مجازی از جمله برنامه هایی است که در ماه محرم از سوی کانون های مساجد استان فارس در حال برگزاری است.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به برگزاری مراسم شام غریبان امام حسین (ع)، گفت: برنامه های سوگواری سرور و سالار شهیدان کربلا تا 13 محرم که مصادف با شهادت حضرت امام سجاد (ع) است، ادامه دارد اما برنامه های ویژه محرم تا اربعین حسینی تداوم می یابد.

 

پایان پیام/ 130