افزایش همکاری‌های مشترک میان ستاد فهما و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
افزايش همکاري‌هاي مشترک ميان ستاد فهما و مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

افزایش همکاری‌های مشترک میان ستاد فهما و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

طي ديدار رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور و دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي نسبت به افزايش همکاري هاي مشترک بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
شناسه خبر : 15454 تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، صبح امروز چهارشنبه 5 شهریور با حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حمید شهریاری» دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار کرد.



در این دیدار که در محل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، نسبت به همکاری‌های مشترک در زمینه فعالیت های وحدت بخش میان مذاهب اسلامی بحث و گفت‌وگو شد.



حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی در این نشست، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در سطح کشور بیش از 25 هزار و 500 کانون با رویکرد مسجدمحوری فعالیت می کنند و تاکنون ثمرات و برکات متعددی را شاهد بودیم به گونه ای که بسیاری از تربیت یافتگان در کانون ها که در واقع قطب فرهنگی هنری مساجد محسوب می شوند امروز در استان ها و شهرهای مختلف در دستگاه های مختلفی مشغول به فعالیت شده و از سرآمدان عرصه فرهنگ محسوب می شوند.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه فعالیت های ما متمرکز بر تربیت نیروهای متعهد و کارآزموده از گذرگاه مسجد است، تصریح کرد: به این منظور سال گذشته نخستین رویداد ملی (فهما) کلید خورد که ذیل برگزاری آن، نوجوانان و جوانان مسجدی در رشته های مختلف توانایی های خود را به نمایش گذاشتند. این رویداد در سطح ملی تاثیر به سزایی داشت چراکه در نوع خود اولین بود و در عین حال جامعه هدف آن را بچه های مسجد تشکیل می دادند.



حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی گفت: در حال حاضر نیز طرح ملی تابستانه (فهما) راه اندازی شده است که در قالب سه شبستان «فرهنگ»، «نوآوری» و «هنر»، با 12 رواق در سراسر کشور اجرا می شود.

وی ابراز امیدواری کرد تعامل میان دو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، با توجه به گستردگی و تنوع فعالیت های دو مجموعه منجر به استحکام هرچه بیشتر فعالیت های عرصه تبلیغ به ویژه مولفه وحدت شود، موضوعی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.