خانواده شهدای دولت در نهمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم تجلیل شدند
خانواده شهداي دولت در نهمين هفته از اجراي طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم تجليل شدند

خانواده شهدای دولت در نهمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم تجلیل شدند

در نهمين هفته از برگزاري طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم، خانواده سه تن از شهداي دولت تجليل شدند.
شناسه خبر : 15387 تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۹:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نهمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم امروز 4 شهریور همزمان با هفته دولت و روز کارمند با تجلیل از خانواده شهیدان «سید معصوم موسوی» و «امیرحمزه خبازی» از شهیدان کارمند در استان فارس در محل حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اختصاص داشت. همچنین به صورت همزمان و در تهران از خانواده شهید «ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز تجلیل به عمل آمد.


در این برنامه « محمدمهدی احمدی» مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل حوزه وزارتی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمدرضا سوقندی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و «مهدی انصاری» طی برقراری ارتباط زنده تصویری با حرم حضرت احمد بن موسی(ع) به سخنرانی پرداختند.

 

همچنین «صابر سهرابی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری استان فارس، آیت الله «لطف الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز و رئیس شورای سیاست‌گذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، «عنایت الله فرهیخته» استاندار فارس و  نائب رئیس شورای سیاست‌گذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، «رجبعلی آهی» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، «سید علی نقی لقمانی» سرپرست معاونت گردشگری استان فارس، سردار اسفندیار نیکومنش» مشاور استاندار فارس در امور ایثارگران نیز از دیگران سخنرانان نهمین هفته از سه شنبه های تکریم بودند.

 

«محمدمهدی احمدی» در نهمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم طی سخنانی، با اشاره به دورانی که به عنوان مسئول امور دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فعالیت می کرد، اظهار کرد: به یاد می آورم که در آن ایام یک روز حدود ساعت 7:30 صبح با شهید انصاری تماس گرفتم و عنوان کردم که هنوز گزارشی از کرسی‌های ایران شناسی که در دانشگاه لبنان برگزار کردید ارسال نشده است و امروز حتما این گزارش را ارسال کنید که آن شهید پاسخ داد: به منظور شرکت در جلسه ای با سفیر عازم سفارت هستم و تا قبل از ظهر گزارش را ارسال می کنم که بعد از آن حدود دو ساعت بعد بود که به ما اطلاع دادند انفجاری رو به روی سفارت ایران در لبنان به وقوع پیوسته و شهید انصاری در میان شهدای این انفجار بود.

 

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تاکنون 9 جلسه از طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در استان ها و استانداران تشکیل شده است، البته وزیر محترم امروز به دلیل جلسه ضروری که برگزار شد امکان حضور در این برنامه را نداشت اما بعد از پایان جلسه با خانواده هر سه شهید به صورت تلفنی مکالمه خواهد داشت.

 

وی در ادامه افزود: سه شنبه های تکریم این هفته اختصاص به شهیدانی از استان فارس دارد، استانی که از نظر دینی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، ادبی و بسیاری حوزه‌های دیگر از ظرفیت بالایی برخوردار است، تقدیم 14 هزار شهید از این استان به انقلاب اسلامی نشان دهنده افکار و اعتقاد عمیق مردم فارس است، مردمی که معتقدند این شهدا فرهنگ غنی اسلامی ما را تامیین کردند.  

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امیدواریم خداوند کمک کند در جهت اندیشه شهدا که تفکرات امام راحل و‌ رهبر معظم انقلاب است حرکت کنیم و در اصلاح فرهنگ عمومی جامعه کوشا باشیم.

 

همچنین در ادامه این آیین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» طی سخنانی اظهار کرد: امسال چهلمین سالگرد پاسداشت دفاع مقدس است و این هفته نهمین هفته از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم محسوب می شود که اختصاص به تجلیل از خانواده معظم شهدا در سراسر کشور دارد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: در طول هشت هفته گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه جلسات حضور داشتند اما امروز به دلیل هفته دولت و نشستی که باید در آن حضور پیدا می کردند امکان همراهی را نداشتند.

 

وی ابراز امیدواری کرد  طرح ملی سه شنبه های تکریم تبدیل به سنت حسنه ای شود که طی آن هر سه شنبه از خانواده معظم شهدا دیدار به عمل آید.