میزبانی هشتمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم از خانواده شهیدان «محمدمهدی محب‌شاهدین» و «محمدباقر امین‌اللهی»
ميزباني هشتمين هفته از طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم از خانواده شهيدان «محمدمهدي محب‌شاهدين» و «محمدباقر امين‌اللهي»

میزبانی هشتمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم از خانواده شهیدان «محمدمهدی محب‌شاهدین» و «محمدباقر امین‌اللهی»

هشتمين هفته از طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم با حضور مجازي دکتر «سيد عباس صالحي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و تجليل از خانواده شهيدان «محمدمهدي محب‌شاهدين» و «محمدباقر امين‌اللهي» در استان سمنان برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 15080 تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، هشتمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم 28 مرداد ماه میزبان خانواده شهیدان «محمدمهدی محب شاهدین» و «محمدباقر امین‌‌اللهی» در استان سمنان است.

 


در جریان برگزاری این آیین طی برقراری ارتباط زنده تصویری دکتر «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز به سخنرانی می‌پردازند.

 

شهید پاسدار محمدمهدی محب شاهدین، در تاریخ اول اسفند سال 1336 متولد شد، وی در طول جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده گردان موسی بن جعفر(ع) به نبرد با جبهه باطل پرداخت و سرانجام در 16 آبان سال 1361 در منطقه عملیاتی «عین خوش» جام شهادت را نوشید.

 

آن شهید در فرازی از وصیت نامه خویش، با اشاره به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» می نویسد: خدایا! خودت می دانی که من معنای این آیه را در ماموریت‌هایم لمس کرده‌ام. بیش از چند ساعتی به شروع عملیات نمانده است و من احتمال کشته شدن خود را در این عملیات حس می‌کنم. تا به حال در خیلی از عملیات‌ها شرکت کرده‌ام اما سعادت کشته شدن را نداشته‌ام و از خدا می‌خواهم لطف‌اش را شامل حال این بنده حقیر نموده و من را در زمره شهدا قرار دهد. من شهادت را یک رفتنی نو برای زیستن در عالم نو می‌دانم و رفتنی برای تکامل انسانیت.

 

این گزارش می‌افزاید: تجلیل از خانواده شهید «محمدباقر امین‌اللهی»، بخش دیگری از برنامه این هفته از سه‌شنبه‌های تکریم در استان سمنان را تشکیل می‌دهد.

 

شهید امین‌اللهی در تاریخ 18 آذر سال 1342 متولد شد و سرانجام در جریان جنگ تحمیلی در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص در تاریخ 10 اردیبهشت سال 1361 به مقام رفیع شهادت رسید.