هزینه‌های روزانه مساجد به کمک مومنانه اختصاص می یابد
هزینه‌های روزانه مساجد به کمک مومنانه اختصاص می یابد

هزینه‌های روزانه مساجد به کمک مومنانه اختصاص می یابد

فاتحی نژاد از اختصاص هزینه های روزانه مساجد برای کمک مومنانه در ماه محرم خبر داد و گفت: این هزینه ها همه ساله برای تعزیه داری هزینه می شد.
شناسه خبر : 960596 تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: مساجد از دیرباز پایگاهی برای حل مشکلات مسلمانان بوده و در شکل گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هم اثرگذار بودند.

 

محمدتقی فاتحی نژاد با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، مساجد به محلی برای جمع آوری کمک های مردمی تبدیل شد، گفت: مساجد در زمینه کمک مومنانه و جمع آوری نیازهای افراد آسیب دیده از ویروس کرونا خوب عمل کرده است.

 

وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه زنجان هم با شیوع ویروس کرونا اقدام به توزیع اقلام اساسی در بین نیازمندان کرده است، گفت: به همین منظور با هماهنگی هیات امنای اماکن مقدسه اسلامی در تهیه و تامین مواد غذایی در قالب برنج، روغن، مرغ، گوشت، حبوبات، ماکارنی، تن ماهی، مواد ضد عفونی کننده، ماسک و توزیع آن ما بین مستمندان اقدام کرده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در سنوات گذشته هزینه روزانه مساجد صرف تعزیه داری می شد ولی به دلیل شرایط موجود این هزینه ها به افراد بی بضاعت و نیازمندان اختصاص می یابد.

 

به گفته فاتحی نژاد، این هزینه ها توسط هیات امنای مساجد با تعامل و همکاری همه جانبه ائمه جماعت، پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیأت‌های عزاداری در این شرایط سخت سفره سیدالشهدا (ع) به سمت کمک و دستگیری از مستمندان ساماندهی خواهد شد .

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان خطاب به متولیان مساجد خواستار مشارکت در این اقدام شد و افزود: کمک‌های مومنانه مطابق سنوات گذشته تا قطع و پایان ویروس کرونا در مساجد ادامه دارد.

پایان پیام/ 693