هدایت امروز ما در گرو حرکت در مسیر شهدا است/سه‌شنبه‌های تکریم الگویی برای سایر وزارت‌خانه‌ها شود
هدايت امروز ما در گرو حرکت در مسير شهدا است/سه‌شنبه‌هاي تکريم الگويي براي ساير وزارت‌خانه‌ها شود

هدایت امروز ما در گرو حرکت در مسیر شهدا است/سه‌شنبه‌های تکریم الگویی برای سایر وزارت‌خانه‌ها شود

حجت‌الاسلام و المسلمين معتمدي، با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت گفت: هدايت امروز ما در گروه حرکت در مسير شهدا است؛ طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم اقدامي در راستاي تحقق اين مهم است و بايد الگويي براي ساير وزارت‌خانه‌ها شود.
شناسه خبر : 14764 تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۰:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، هفتمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه های تکریم، به عطر دیدار با خانواده شهید مدافع «محسن حججی» آغشته شد؛ این دیدار در محل یادمان شهدای شهرستان نجف‌آباد و با برقراری ارتباط زنده تصویری با دکتر «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمدرضا سوقندی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران برگزار شد.



حجت الاسلام و المسلمین «رمضانعلی معتمدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که از محل یادمان شهدای شهرستان نجف آباد سخن می‌گفت، با بیان اینکه استان اصفهان با تقدیم 24 هزار شهید در دوران دفاع مقدس حماسه‌ای مثال زدنی خلق کرد، گفت: این استان سه خانواده شش شهیدی، سه خانواده پنج شهیدی، هفت خانواده چهار شهیدی، 54 خانواده سه شهیدی، دارد که در جریان دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند.



مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: همچنین 56 پدر شهید این استان پس از شهادت فرزاندشان جامعه شهادت را به تن پوشیدند، 830 فرزند شهید نیز بعد از شهادت پدران خود پا به عرصه دنیا گذاشتند، از 24 هزار شهید استان اصفهان 18 هزار و 774 نفر نام شان اسامی ائمه است، همچنین 543 شهید این استان از طلاب هستند.


وی افزود: از سوی دیگر در سنگر تعلیم و تربیت با تقدم پنج هزار و483شهید دانش آموز و 214 معلم شهید برگ دیگری به آسمان افتخارات این استان اضافه شده است و البته همه میدانیم که روحانیون شهیدی چون آیت‌الله «سد حسن مدرس»، آیت الله «سید محمد بهشتی»، آیت الله «عطاء الله اشرفی اصفهانی»، «سید مجتبی نواب» نیز اهل استان اصفهان بودند.



حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: در 25 آبان سال 1361 تعداد 370 شهید در عملیات «محرم» از میدان امام اصفهان به سمت گلستان شهدا تشیع شدند و حماسه تازه ای ایجاد شد به طوری که بلافاصله در همان روز و روز بعد عده زیادی از خانواده ها به جبهه اعزام شدند.



وی گفت: شهرستان نجف آباد 2500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، این موارد از افتخارات استان اصفهان است و مایه مباهات است که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توانسته ایم گام های موثری برداریم.



مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به این سخن امام راحل که فرمود:«شهدا شمع محفل بشریت‌اند»، افزود: امروز ما از شهدا راه هدایت را می جوییم، امروز ما مسئولان و مردم باید خط و راه و شهدا را ادامه دهیم.



وی گفت: برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم جای تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد، این طرح می تواند الگویی برای سایر وزارت خانه ها باشد.