معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور اتفاق بسیار مبارکی است
معرفي قم به عنوان پايتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور اتفاق بسيار مبارکي است

معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور اتفاق بسیار مبارکی است

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: معرفي قم به عنوان پايتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور اتفاقي بسيار مبارک است و اميدواريم اين امر باعث خير و برکات معنوي براي جوانان ما در اين استان باشد.
شناسه خبر : 14547 تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۳:۰۲

​به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در آیین معرفی این استان به عنوان «پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران» با تبریک ایام ولایت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و عید سعید غدیر خم اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در کنار بسیج خدمات و برکات زیادی برای مساجد و جوانان ما داشته است.


 وی خاطر نشان کرد: روزی که نخستین کانون فرهنگی هنری در قم شکل می‌گرفت کسی تصور نمی کرد که بتواند چنین خدماتی برای جوانان و نوجوانان این استان داشته باشد. هرچند که کانونهای مساجد در طول این سال‌ها فراز و فرودهایی نیز داشته اند اما امروز شاهد به ثمر رسیدن این تلاش ها هستیم.


نماینده استان قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور اتفاقی بسیار مبارک است و آبرویی برای نظام جمهوری اسلامی است. امیدواریم این امر باعث خیر و برکات معنوی برای جوانان ما در این استان باشد.


امیرآبادی ادامه داد: در رابطه با فرهنگ اسلامی، انقلابی و ایرانی مردم قم جایگاه ویژه‌ای دارند از همین رو دشمنان نقشه های زیادی برای این شهر کشیده اند که امیدواریم با این برنامه‌ها و برنامه‌ریزی منسجم فرهنگی، نقشه های آنها را خنثی شود همچنان که خواسته مقام معظم رهبری هم این است که به مسائل اجتماعی و فرهنگی قم توجه ویژه صورت گیرد.


امیرآبادی همچنین خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این جلسه حضور داشت گفت: از وزیر محترم تقاضا داریم نسبت به برنامه‌های فرهنگی استان قم عنایت خاص داشته باشند به خصوص در رابطه با برگزاری کنگره شهدای قم، چراکه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان و جوان کشور نیازمند هستیم. نسل جوان ما که امام و انقلاب را ندیده و سال‌های دفاع مقدس را نیز درک نکرده است باید در این رابطه آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشد که کانونهای فرهنگی هنری مساجد با همراهی و همکاری بسیج می توانند در این عرصه بسیار موثر باشند.