انتخاب شهر مقدس قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی به جا و شایسته بود
انتخاب شهر مقدس قم به عنوان پايتخت فرهنگ و هنر مساجد ايران اسلامي به جا و شايسته بود

انتخاب شهر مقدس قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی به جا و شایسته بود

استاندار قم در آيين معرفي شهر قم به عنوان پايتخت فرهنگ و هنر مساجد ايران، اين انتخاب را بجا و شايسته دانست و از اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد قم براي کسب اين رتبه تشکر کرد.
شناسه خبر : 14540 تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۱:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین معرفی شهر مقدس قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر ایران اسلامی عصر امروز پنج شنبه 16 مرداد در محل حرم حضرت فاطمه معصومه(س) «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله «سید محمدرضا سعیدی» تولیت حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)، «بهرام سرمست» استاندار قم، «حجت الاسلام ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اعضای شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، دو تن از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل ارشاد استان و مدیر ستاد هماهنگی کانونهای مساجد قم برگزار شد.


 
 «بهرام سرمست» استاندار قم، دقایقی پیش در آیین معرفی شهر قم به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت اظهار کرد: این روزها در دهه امامت و ولایت به سر می‌بریم که ایام مبارکی است و هم موضوعی که امروز در این نشست برای آن گرد هم آمدیم یعنی انتخاب شهر قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور، موضوع مبارکی است و هم جمع حاضر جمع فرهیخته و ارزشمندی است. به ویژه حضور محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر قم، که این حضور را گرامی می داریم. 


 
وی افزود : انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی انتخابی بجا و شایسته است هم به لحاظ ظرفیت هایی که در قم وجود دارد و هم به لحاظ فعالیت هایی که مردم این شهر در عرصه انقلاب داشته اند. 
 

 
سرمست ادامه داد: امروز شهر قم به نوعی پایتخت فرهنگی جهان تشیع محسوب می شود آن هم به دلیل حضور مراجع عظام و علمای اعلام و حوزه علمیه قم است. 
 

 
استاندار قم در ادامه با اشاره به تلاش های کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: به نوبه خودم از همه نقش آفرینانی که توانستند  این رتبه را برای شهر قم رقم بزنند صمیمانه تشکر می کنم به ویژه از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم که پرچمداران فرهنگ و هنر اسلامی هستند. 
 

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسات فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: در جلسات فرهنگ عمومی استان که در راستای پاسخگویی به دغدغه های مقام معظم رهبری در رابطه با مسائل فرهنگی و اجتماعی قم برگزار می‌شود، تصمیمات خوبی گرفته می‌شود. 
 

 
سرمست در پایان با اشاره به انتخاب شهر قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی تصریح کرد : این انتخاب مسئولیت ما را در ادامه مسیر دوچندان می کند ما باید بتوانیم با رویکردهای جدید ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای نسل جدید بازگو کنیم.