کسب عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی برای قم/استان قم در رویداد فهما خوش درخشید
کسب عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی برای قم/استان قم در رویداد فهما خوش درخشید

کسب عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی برای قم/استان قم در رویداد فهما خوش درخشید

طاهریان از کسب عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی برای استان قم خبرداد و گفت: قم در همه عرصه ها به ویژه حوزه فرهنگ و هنر همیشه پرچم دار بوده است.
شناسه خبر : 957779 تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مرتضی طاهریان» ظهر امروز(پنجشنبه 16 مرداد) در دیدار با آیت الله العظمی علوی‌گرگانی، ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر اظهار داشت: بنده امروز در خدمت شما حامل سلام آقای دکتر سید عباس صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هستم.

 

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به راه اندازی رویداد ملی فهما در مجموعه ستاد افزود: سامانه فهما که مخفف فرهنگی و هنری مساجد ایران است، با همت ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور راه‌اندازی شده است و در راستای ثبت‌نام اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری، ثبت فعالیت‌ها و رویدادهای کانون‌های فرهنگی وهنری سطح کشور فعالیت می کند.

 

وی افزود: این سامانه همچنین تلاش می‌کند تا ببیند کدام استان ظرفیت های خود را در حوزه امور فرهنگی و هنری مساجد بیش از استان های دیگر فعال کرده است؛ از ابتدای راه اندازی این رویداد جوانان بسیاری آمدند و در رشته های مختلف مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

طاهریان یادآور شد: همانطور که شهر مقدس قم در همه عرصه های دینی پرچم داربوده و در خط مقدم قرار دارد، در این حوزه نیز خوش درخشیده و به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی» معرفی شده است و امروز در حرم مطهر رسما این خبر اعلام می‌شود.

 

وی با بیان این که مساجد قم همواره در حوزه فرهنگ و هنر فعال بوده اند، گفت: شهر قم به اتکای مساجد پررونق، جوانان فعال، ائمه جماعات خوب و فعالیت های گسترده به این مهم دست پیدا کرده است همچنانکه در قضایای کرونا بچه های مسجدی به کمک مردم آمدند و از دوخت ماسک تا توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی را برعهده گرفتند.

 

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان داشت: علاوه برقم که پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران شناخته شده است، استان های دیگر نیز در رشته های مختلف برگزیده شده اند از جمله استان چهار محال و بختیاری در عرصه قرآن و عترت و استان اردبیل در حوزه بزرگداشت مناسبت های دینی و انقلابی اول شده اند ولی قم در همه رشته ها اول بوده است.

 

وی با اشاره به این که کسب این موفقیت مرهون لطف خدا و تلاش های همه بچه های مسجد است، گفت: این مهم به همت بچه های مسجدی، ائمه جماعات، مدیران کانون ها و مسؤولان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم پدید آمده که توانستند این افتخار را بیافرینند.

 

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اضافه کرد: ما امروز خدمت شما آمدیم که هم تبریک عید سعید غدیر داشته باشیم وهم نسبت به بزرگواری که همیشه نسبت به کانون های مساجد داشتید تشکر کنیم و هم این که رهنمودهای شما را که برای بچه های مسجدی مایه دلگرمی است، پذیرا باشیم.

پایان پیام/ 694