اعطای مجوز فعالیت تخصصی به 110 کانون فرهنگی هنری مساجد
اعطاي مجوز فعاليت تخصصي به 110 کانون فرهنگي هنري مساجد

اعطای مجوز فعالیت تخصصی به 110 کانون فرهنگی هنری مساجد

معاون شبکه‌سازي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي، هنري مساجد کشور گفت: همزمان با 24 ذي الحجه ۱۱۰ کانون برتر کشور که در اولين مرحله از استقرار نظام جامع فهما، حائز رتبه هاي برتر شدند مجوز فعاليت در رواق‌هاي تخصصي خود را دريافت مي کنند.
شناسه خبر : 14498 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۱۳

«مرتضی طاهریان» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اظهار کرد: در مرحله دوم استقرار نظام جامع فهما، موضوع «انتظام بخشی» و «کیفی سازی» فعالیت ها به عنوان محور اصلی برنامه ها مطرح است. در این طرح پیش‌بینی شده فعالیت کانونها در قالب سه شبستان «فرهنگ، نوآوری و هنر» در ذیل ۱۲ رواق از جمله «رواق دانش ، رواق .رسانه ، همدلی، فیلم، فناوری، رواق کارآفرینی و ...» ساماندهی شوند.

معاون شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور تصریح کرد: در همین راستا  همزمان با بیست و چهارم ذی الحجه مصادف با (روز مباهله) ۱۱۰ کانون برتر کشور که در سال ۹۸ و در اولین مرحله از استقرار نظام جامع فهما و نخستین پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران، حائز رتبه های برتر شدند مجوز فعالیت در رواق‌های تخصصی خود را به صورت جداگانه دریافت می کنند.

طاهریان در توضیح این موضوع گفت: هر کانون‌ متناسب با حوزه فعالیت خود که در آن فعالیت به عنوان کانون برتر شناخته شده مجوز فعالیت در همان رواق را دریافت می‌کند. به عنوان مثال اگر کانونی در حوزه فیلم‌سازی، رتبه ای کسب کرده است مجوز فعالیت رسمی در رواق فیلم‌سازی به آن اعطا می شود.

وی ادامه داد: در آیین اعطای مجوز به 110 باب کانون فرهنگی هنری مساجد که همزمان با روز مباهله انجام می شود، آن دسته از کانون‌هایی که در نخستین رویداد ملی فهما، جزو کانون های برتر شناخته و معرفی شدند و همچنین بخشی از کانون‌هایی که در مصاحبه ی «تشکیل شبکه کانون های الگو» جزو کانون‌های شاخص کشوری مطرح شدند مجوز فعالیت دریافت می کنند چرا که این کانون‌ها از چند فیلتر عبور کرده‌اند.

معاون شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری که دارای فعالیت های شاخص هستند و فعالیت های خود را در سامانه بارگذاری می‌کنند به مرور زمان معرفی شده و مجوز فعالیت در هر یک از رواق های 12گانه به آنها اعطا می‌شود .

طاهریان گفت: کلیه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور باید تا افق ۱۴۰۰ تحت یک رواق تعریف شوند. تلاش ما این است که این اتفاق برای اکثر کانون‌ها رقم بخورد چرا که این برنامه، طبق سند تحول ستاد و همچنین «دستورالعمل تاسیس کانون ها» طراحی شده و باید هرچه سریع تر عملیاتی شود.

طاهریان در رابطه با نحوه معرفی این کانون ها در روز مباهله گفت: همزمان با روز مباهله ۱۱۰ کانون از کل کشور مجوز فعالیت در رواق های تخصصی را دریافت می‌کنند و اسامی آنها در پایگاه جامع اطلاع رسانی فهما اعلام می شود.