رونمایی از تندیس آیت الله فیروز آبادی(ره) در سالروز رحلت آن عالم شریف
رونمایی از تندیس آیت الله فیروز آبادی(ره) در سالروز رحلت آن عالم شریف

رونمایی از تندیس آیت الله فیروز آبادی(ره) در سالروز رحلت آن عالم شریف

تختی پور از مراسم رونمایی تندیس مرحوم آیت الله فیروز آبادی (ره) خبرداد.
شناسه خبر : 957257 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۳۷

حجت الاسلام مجتبی تختی پور امام جماعت مسجد آیت الله فیروز آبادی(ره) در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان از برگزاری مراسم رونمایی از تندیس مرحوم آیت الله فیروزآبادی(ره) در روز سه شنبه ۱۴ مردادماه ۱۳۹۹ خبر داد.

وی اظهار داشت:در این مراسم که جمعی از مسئولین و اهالی شهر ری با رعایت پروتل های بهداشتی حضور داشتند تندیس آن عالم وارسته در پنجاه و پنجمین سالگرد رحلتشان در محل مزار آن عالم نصب گردید.

امام جماعت مسجد آیت الله فیروزآبادی(ره)به بیان خاطراتی از آن عالم وارسته پرداخت و گفت:آیت الله سید رضا فیروزآبادی، در سال ۱۲۵۱ خورشیدی در فیروزآباد شهرری به دنیا آمد و پس از تحصیلات ابتدایی در مدرسه آصفیه نزدیک مسجد جامع تهران ادامه تحصیل داد.

این عالم بزرگ علاوه بر حضور در عرصه دین، اقامه نماز جماعت و حوزه های علمیه در عرصه اجتماعی و سیاسی نیز فعالیت گسترده ای داشت و در فاصله سالهای ۱۲۹۴ش. تا ۱۳۲۲ش. در دوره‌های سوم، ششم، هفتم و چهاردهم، یعنی برای چهار دوره نماینده مجلس شورای ملی بود.

تختی پور افزود:آیت الله فیروز آبادی حقوق دریافتی از مجلس را صرف ساختن بیمارستان بزرگ و مسجد فیروزآبادی در شهرری کرد که به نام خودش مشهور شد.

گفتنی است حاج سید رضای فیروزآبادی، در ۱۴ مرداد ۱۳۴۴ در سن ۹۶ سالگی در تهران درگذشت و در مقبره‌ای که در جنب بیمارستان خویش، برای خود بنا نموده بود، به خاک سپرده شد.

پایان پیام/ 704