خبرنگاری یعنی وصل کردن انسان‌ها به حقیقت/شهدای خبرنگار با شهادت پیام خود را به نسل آینده منتقل کردند
خبرنگاري يعني وصل کردن انسان‌ها به حقيقت/شهداي خبرنگار با شهادت پيام خود را به نسل آينده منتقل کردند

خبرنگاری یعنی وصل کردن انسان‌ها به حقیقت/شهدای خبرنگار با شهادت پیام خود را به نسل آینده منتقل کردند

صالحي، در ادامه برگزاري سلسله نشست‌هاي سه‌شنبه‌هاي تکريم و تجليل از خانواده دو تن از شهداي عرصه رسانه گفت: خبرنگاري يعني انتقال و وصل کردن انسان‌ها به حقيقت؛ شهداي خبرنگار با شهادت پيام خود را به نسل آينده منتقل کردند.
شناسه خبر : 14449 تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۱:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) در ادامه برگزاری سلسله نشست‌‌های طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه شن به 14 مرداد و در آستانه روز خبرنگار از خانواده شهیدان خبرنگار «محمود صارمی» و «حسن مصطفوی» و همچنین خانواده شهیدان «مجید و حمیدرضا انجم‌شعاع» تجلیل شد.

 


«سید عباس صالحی» در این ارتباط زنده تصویری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه اظهار داشت: نشست امروز از یک طرف مصادف با دهه امامت و ولایت و عید غدیر و از سوی دیگر در آستانه روز خبرنگار است.

 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شهر شهیدپرور کرمان خاطرنشان کرد: کرمان به نحوی در فضای دفاع مقدس با شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گردان، تیپ و لشگر ثارالله پیوند می‌خورد. امروز هم ما در محفل خانواده شهدا هستیم، شهر کرمان در پاسداری از میهن، نظام و انقلاب با شهید سلیمانی پیوند خورده است، نمونه‌ای از آنها ۲۳ نفری هستند که اسیر شدند اما روح خود را به اسارت ندادند. 

 


صالحی با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار تاکید کرد: خبرنگاری یک مسئولیت پیام‌رسانی است، خبرنگاری یعنی انتقال و وصل کردن انسان‌ها به حقیقت؛ در واقع خبرنگاران در خبرسانی پیام‌خواهانی برای حقیقت پیدا می‌کنند.

 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: امروز در خدمت دو خانواده خبرنگار شهید هستیم که این مسئولیت را در دو قالب خبرنگاری و جهاد طی کرده و نهایتا به مقام عالی شهادت نائل شدند.

 


وی افزود: اینکه خبرنگاران در مقاطع خاص در رویدادهای مختلف حضور داشتند برکسی پوشیده نیست، از ابتدای دفاع مقدس اهالی رسانه در کنار مردم ‌قرار گرفتند و در همان ماه‌های نخست نام‌هایی از شهدایی همچون حسین فرهادی(خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران)، یوسف نصوحی‌پور(روزنامه کیهان)، ایرج ایزدپناه (روزنامه اطلاعات)، فتح‌الله ژیان‌پناه (روزنامه جمهوری اسلامی) و.... را می‌بینیم که از همان ابتدای جنگ درگیر جریان نظامی کشور هستند و این حقیقت را روایت و نشان دادند مردم ایران درگیر چه حوادثی هستند.



عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این مسیر تا به امروز ادامه پیدا کرده و خبرنگاران شهید از یک سو با مسئولیت خبرنگاری و از سوی دیگر  با شهادت شان پیام خود را به نسل آینده منتقل کردند.

 


صالحی افزود: خانواده شهیدان امروز هرکدام به نحوی پیامی برای ما دارند، خانواده شهیدان «انجم‌شعاع» مسیر جهاد را به طور کامل طی کردند، پدر این خانواده ۴۰ماه در جبهه جنگ بوده و جانباز شدند و تا پایان پای آرمان‌های امام و انقلاب ماندند و در این مسیر دو فرزند صالح را نیز تربیت کرده که آنها نیز به مقام شهادت نائل آمدند، شهید حسن مصطفوی هم به عنوان خبرنگار از یک سو قبل از انقلاب پای نهضت امام راحل ایستاد و با تعهدی که به امام و نهضت ایشان داشت در فضای قبل از انقلاب ماه‌ها و سال‌ها در زندان ستم‌شاهی بود و از سوی دیگر بعد از انقلاب نیز تا فضای شهادت در مسیر آرمان‌های نظام و انقلاب پیش رفت.

 


وی ادامه داد: شهید صارمی نیز از وجوه مختلف شناخته می‌شود، اینکه روز 17مردادماه به نام این شهید است یک تصادف تاریخی نیست، ایشان در فضای تحصیل و کتاب و به طورکلی حو‌زه علم و دانش فرد پیگیری بود، همچنین به عنوان فردی با شور و نشاط در فضای ورزش نیز شاخص بود، اما مهم‌ترین ویژگی ایشان حس مسئولیت‌خواهی و مسئولیت‌جویی ایشان است. وی باوجود بیماری وقتی برای درمان به کشور بازگشت پس از بهبودی نسبی سریعا به افغانستان بازگشت تا وظایف خود را انجام دهد.

 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شهید صارمی در حوزه نوع‌دوستی نیز شاخص بود، وی مبالغی که به عنوان حقوق دریافت می‌کرد بخشی از آن را در مدارس افغانستان جنگ‌زده و برای کمک به مردم هزینه می‌کرد.


صالحی اضافه کرد: خبرنگار پر از جست‌وجوی حقیقت و همیشه در کنار مردم است و تا پایان راه با مردم می‌ماند و از این رو این قشر در خاطره مردم ماندگار هستند، شهید صارمی نماد چنین شخصیتی است و وقتی که کشور در تجاوز دشمن قرار دارد پا به پای مردم در دوران دفاع مقدس می‌جنگد و بعد از پایان جنگ نیز مسئولیت‌پذیری خود را در جبهه دیگر عرضه می‌کند.


وی در پایان گفت: بنده از تمام خبرنگارانی که از ابتدای انقلاب تا به امروز در تمام رویدادهای مختلف کشور اعم از جنگ، حوادث طبیعی و غیرطبیعی و حتی شرایط امروز کر‌ونایی جامعه تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. جامعه بزرگ رسانه در شش ماه گذشته در کنار مدافعان سلامت بودند تا با اطلاع‌رسانی درست خود مردم بتوانند این دوران را راحت‌تر پشت سر بگذارند، امید است با کمک اهالی رسانه در دوران‌های مختلف اجتماعی، جامعه بیشتر از گذشته قدر زحمات این قشر را بداند.