امروز فقر معنویت در جهان محسوس است/ افریقای جنوبی بهترین بستر برای نشر آموزه‌های صحیفه سجادیه
امروز فقر معنويت در جهان محسوس است/ افريقاي جنوبي بهترين بستر براي نشر آموزه‌هاي صحيفه سجاديه

امروز فقر معنویت در جهان محسوس است/ افریقای جنوبی بهترین بستر برای نشر آموزه‌های صحیفه سجادیه

«محسن زاده» گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده امروز فقر معنويت در جهان بسيار محسوس است. شما وقتي در غرب کلامي از معصومان(ع) را بيان مي‌کنيد براي مردم تازگي دارد و آنها را به وجد مي آورد، آفريقاي جنوبي بهترين بستر براي نشر معارف و آموزه‌هاي اهل بيت است.
شناسه خبر : 13872 تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «احمدعلی محسن‌زاده» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، در سلسله وبینارهای مجازی دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام که پیش از ظهر امروز (سه شنبه 7 مرداد) برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام باقر علیه‌السلام اظهارکرد: کنگره بین المللی امام سجاد علیه‌السلام قریب به ۹ سال است که برگزار می شود اما با وجود همه اقدامات انجام شده امروز فقر معنویت در جهان بسیار محسوس است.


محسن زاده گفت: تصور می‌کنم حاکمان غرب علاوه بر اینکه که باید نسبت به ظلم ها، کشتارها و جنایت هایی که انجام داده‌اند در محضر حق تعالی پاسخگو باشند، باید نسبت به مردم خود نیز به دلیل ممانعت از کسب شناخت و معرفت درست و حقیقی پاسخگو باشند.

 

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: کشور آفریقای جنوبی بهترین فضا و بستر برای ارائه و نشر آموزه‌ها و معارف اهل بیت علیهم السلام است. شما امروز وقتی در غرب کلامی از معصومان علیهم السلام را بیان می کنید برای مردم تازگی دارد و آنها را به وجد می آورد.

 

رایزن جمهوری اسلامی ایران در افریقای جنوبی ادامه داد: معارف بلند صحیفه سجادیه بستری است که ما می توانیم این آموزه ها را برای مردم بیان کنیم. در آفریقای جنوبی فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه ها و مراکز علمی بسیار وسیع و وثیق است اگر چه تعداد شیعیان در این کشور چندان زیاد نیست اما با توجه به فعالیت مراکز علمی اگر بتوانیم با استفاده از ظرایف هنری، آموزه های صحیفه را ترویج کنیم می‌توانیم گام  بلندی در مسیر شناخت بیشتر نسبت به معارف اهل بیت علیهم السلام برداریم .

 

وی با اشاره به سخنی از حضرت باقرالعلوم علیه السلام ادامه داد: امام سجاد علیه السلام در کلامی گوهربار می فرمایند «خدایا مرا میان مردم بلندمرتبه مگردان مگر اینکه به همان میزان در نفس خودم کوچک گردانی» این آموزه بسیار والا و ارزشمند امروز هم برای حاکمان جوامع مختلف درس است و هم برای مردم جامعه موثر و تاثیرگذار خواهد بود.

 

محسن زاده ابراز امیدواری کرد با استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت های کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام بتوانیم معارف ناب اهل بیت علیه السلام را هر چه بیشتر در افریقای جنوبی بسط دهیم.