هم‌اندیشی ویژه‌برنامه‌های دهمین کنگره امام سجاد(ع) در عرصه بین‌الملل برگزار می‌شود
هم‌انديشي ويژه‌برنامه‌هاي دهمين کنگره امام سجاد(ع) در عرصه بين‌الملل برگزار مي‌شود

هم‌اندیشی ویژه‌برنامه‌های دهمین کنگره امام سجاد(ع) در عرصه بین‌الملل برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمين «امير ارزاني» از برگزاري هم‌انديشي مجازي پيرامون ويژه‌برنامه‌هاي دهمين کنگره بين‌المللي امام سجاد(ع) با حضور رايزنان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران خبر داد.
شناسه خبر : 13803 تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

حجت الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، گفت: این کنگره یکی از برنامه های زیرمجموعه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است که بخش بین الملل آن با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی العالمیه، مجمع تقریب مذاهب و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشورهایی از پنج قاره جهان برگزار می شود.


مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: امسال به منظور تقویت و گسترش برنامه های بخش برون مرزی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری ویژه برنامه های بخش بین الملل این رخداد برگزار می شود.


وی گفت: این نشست فردا سه‌شنبه 7 مرداد همزمان با سالروز شهادت امام باقر(ع) از ساعت 11 تا 12:30 به وقت ایران با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد فهمای کشور، دبیر کنگره و رایزنان فرهنگی کشورهایی نظیر الجزایر، لبنان، عراق، ترکمنستان، سوریه، تایلند، هند و عمان برگزار خواهد شد.

 


حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی گفت: به زودی نیز هر کدام از مراکز همکار در برگزاری برنامه های بخش بین الملل ازجمله مجمع جهانی اهل بیت، جامعه المصطفی و .. به صورت مجزا با موسسات و مراکز زیر مجموعه خود در خارج از کشور نشست های هم اندیشی برگزار خواهند کرد.

 


وی خاطرنشان کرد: نخستین نشست هم اندیشی با مشارکت تمامی دستگاه ها، نهادها و مراکز مشارکت کننده در برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) روز شنبه هفته جاری به ریاست نماینده ولی فقیه در هرمزگان و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره برگزار شد.

 


گفتنی است، کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هر سال همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در ۲۵ محرم به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان، موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.