مشکلات اجتماعی مناطق آسیب پذیر زنجان با محوریت مساجد حل می شود
مشکلات اجتماعی مناطق آسیب پذیر زنجان با محوریت مساجد حل می شود

مشکلات اجتماعی مناطق آسیب پذیر زنجان با محوریت مساجد حل می شود

حجت‌الاسلام احمدی گفت: به منظور حل مشکلات و معضلات مناطق آسیب پذیر زنجان از ظرفیت مساجد استفاده خواهد شد.
شناسه خبر : 953002 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون پایگاهی برای فعالیت های اعتقادی، سیاسی، اجتماعی  و کمک به مسلمانان بوده است.

 

حجت الاسلام سعید احمدی به دیگر کارکردهای مساجد در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی بی بدیل بود.

 

وی به نقش مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمن در جنگ نرم هم اشاره کرد و یادآور شد: امروز مساجد در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی ایفای نقش می کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت های مساجد در حل معضلات و مشکلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: به همین منظور جلساتی با محوریت مساجد برای حل معضلات و مشکلات مناطق آسیب پذیر زنجان تشکیل شد.

 

وی با یادآوری اینکه این جلسات با محوریت امام جماعت و هئیت‌های مذهبی برگزار می شود، گفت: تلاش می شود تا مشکلات این مناطق با محوریت مساجد حل شود.

 

حجت الاسلام احمدی با یادآوری اینکه یکی از کارکردهای مساجد، توجه به موضوعات اجتماعی جامعه است، گفت: از ظرفیت بچه های مسجد و هیئات مذهبی هم برای حل مشکلات اجتماعی مناطق آسیب پذیر استفاده می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به نقش بچه های مسجد و هیات مذهبی در رزمایش مواسات اشاره کرد و گفت: در مناطق حاشیه شهر زنجان جمع‌آوری کمک‌های مردمی، ضد عفونی معابر، توزیع اقلام بهداشتی و غذایی از سوی ارکان مسجد انجام شد.

 

وی از اجرای طرح های فرهنگی با همکاری بسیج دانشجویی، هئیت‌های مذهبی، کمیته امداد و بهزیستی در این مناطق خبر داد و گفت: طرح «هر هئیت، یک منطقه» در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق آسیب پذیر زنجان آغاز شده است.

 

 

پایان پیام/ 693