خبرگزاری شبستان فرصتی برای معرفی توانمندی های مجامع دینی است
خبرگزاری شبستان فرصتی برای معرفی توانمندی های مجامع دینی است

خبرگزاری شبستان فرصتی برای معرفی توانمندی های مجامع دینی است

حجت الاسلام رضا سعادت فر گفت:یکی از ضرورت های امروز جامعه، معرفی توانمندهای مجامع دینی است و خبرگزاری شبستان فرصتی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های مجامع دینی و پرداختن به کمبودها و مشکلات آنها است.
شناسه خبر : 951749 تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۵۵

حجت الاسلام «رضا سعادت» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از ضرورت های امروز جامعه، معرفی توانمندهای مجامع دینی است و خبرگزاری شبستان فرصتی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های مجامع دینی و پرداختن به کمبودها و مشکلات آنها است.

امام جمعه جیرفت افزود: به همین منظور این رسانه اختصاصی حوزه دین باید مثلثی را تشکیل داده و یکی از اضلاع آن را به مطالبه گری از مجامع دینی اختصاص دهد چرا که ثمره مطالبه گری پویایی و فعالیت بیشتر مجامع دینی را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اضلاع این مثلث بایستی بیان و معرفی توانمندی های مجامع دینی به جامعه باشد تا آنها از این ظرفیت بیش از پیش بهره ببرند و اما ضلع سوم این مثلث بایستی بیان و مطالبه گری کمبودها و مشکلات این مجامع از مسئولین باشد و شکل گیری این مثلث موجب پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود.

حجت الاسلام سعادت فر بیان کرد: مصلی های نماز جمعه بخشی از مجامع دینی هستند که با کمبود بودجه و اعتبار روبرو هستند بنابراین رسانه های حوزه دین و مسجد باید مشکلات و کمبودها را به گوش مسئولین برسانند.

امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که کلیه رسانه ها بایستی در حوزه دین فعالیت کنند، اظهار کرد: برخی از رسانه ها همچون خبرگزاری شبستان به طور اختصاصی در این حوزه فعالیت دارند و قطعا هر چه تولید محتوای دینی این رسانه بیشتر شود جامعه در مورد مسائل دینی قوی تر شده و وقتی جامعه ای دینی قوی شد در برابر تهاجمات فرهنگی مقاوم تر شده و آسیب های اجتماعی آن به حداقل می رسد.

وی ابراز کرد: معرفی اماکن مذهبی و مساجد کار ارزنده ای است که از سوی خبرگزاری شبستان در حال انجام می باشد و نکته قابل توجه در خصوص معرفی این اماکن، پرداختن به کلیه ابعاد و ظرفیت های آنها است یعنی علاوه بر معرفی بُعد مادی این اماکن باید بر روی تاثیرگذاری تربیتی و ظرفیت تحول زایی آن در جامعه بیشتر تاکید کرد تا مردم بدانند حضور آنها در این مجموعه ها موجب درمان آلام معنوی و تقویت بنیه دینی آنها می شود و تحقق این امر موجب جذب بیشتر مردم به سمت اماکن مذهبی و مساجد می شود.

حجت الاسلام سعادت فر تاکید کرد: یک مسجد دارای ظرفیت های عبادی، پایگاه مقاومت، کانون فرهنگی هنری، مرکز نیکوکاری، هیئت مذهبی و حتی صندوق قرض الحسنه و بایستی در معرفی آن به جامعه از زوایای مختلف به آن پرداخته شود تا هم مسجد معرفی شده باشد و هم برای سایر مساجد الگوسازی کنیم البته که خبرگزاری شبستان تاکنون در این خصوص فعالیت های بسیاری انجام داده است.

امام جمعه جیرفت اضافه کرد: در برخی از شهرها حرم ها، مساجد و مصلی ها که مکانی معنوی هستند، مدرسه دایر شده است به طور مثال در سیرجان و جیرفت در مصلی مدرسه تاسیس شده است رسانه دینی باید از بُعد روایی، مسائل اجتماعی و عملکرد به آنها بپردازد.

وی در خاتمه عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه و همچنین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت باید با برنامه ریزی از ظرفیت خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی و مسجدی در انعکاس فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و قرآنی خود بهره کافی را ببرند.

پایان پیام/ 586