سامانه فهما، یکی از اقدامات ماندگار ستاد عالی کانون های مساجد است
سامانه فهما، یکی از اقدامات ماندگار ستاد عالی کانون های مساجد است

سامانه فهما، یکی از اقدامات ماندگار ستاد عالی کانون های مساجد است

به گفته کرباسی، یکی از اقدامات ماندگار ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ایجاد سامانه بچه های مساجد به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی و منسجم کردن فعالیت کانون های مساجد کشور بود.
شناسه خبر : 950530 تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان عصر امروز در دومین جلسه هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در دفتر امام جمعه زنجان به تصویب اساسنامه ستاد عالی کانون های مساجد در سال 97 اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات ماندگار ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ایجاد سامانه بچه های مساجد به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی و منسجم کردن فعالیت کانون های مساجد کشور بود.

 

فاطمه کرباسی با یادآوری اینکه تعداد کانون های مساجد استان زنجان ایجاد سامانه فهما رشد 6 درصدی داشت، گفت: با ثبت اعضای کانون های مساجد در این سامانه تعداد اعضا رشد 20 درصدی و فعالیت های انجام شده رشد 596 درصدی داشت.

 

به طرح شنبه های کتاب و سه شنبه های تکریم به عنوان طرح های ملی در کانون های مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: این مجموعه خواستار جلب همکاری دستگاه های عضو شورا برای تاسیس 40 باب کانون فرهنگی و هنری شهری و روستایی در قالب ماده 95 قانون برنامه ششم توسعه است.

 

در ادامه رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: لازم است تا ایم قابلیت ها شناسایی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

ابراهیم قاسمی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد، تغییراتی در فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایجاد کرد، گفت: بسیاری از این برنامه ها در بستر فضای مجازی در حال اجراست.

 

به گفته وی، ساختار جدیدی که در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ایجاد شده است، بستر مناسبی برای فعالیت های بیشتر این مراکز است.

پایان پیام/ 73