فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی متمرکز می‌شوند/افزایش همکاری‌ها با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در فضاي مجازي متمرکز مي‌شوند/افزايش همکاري‌ها با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي

فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی متمرکز می‌شوند/افزایش همکاری‌ها با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني ضمن تاکيد بر استفاده بهينه از فرصت‌ها و استمرار فعاليت‌ در سطح فضاي مجازي در ايام شيوع کرونا اظهار کرد: به زودي کانون‌هاي (فهما) از جنبه‌هاي مختلفي حمايت خواهند شد که در اين راستا جلسات متعددي به منظور تعامل و همکاري با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار شده است.
شناسه خبر : 13391 تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، نشست مجازی حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و «مرتضی طاهریان» معاون شبکه‌سازی و ساماندهی ستاد، با مدیران استانی این مجموعه، سه شنبه 24 تیر برگزار شد.



حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در این نشست طی سخنانی ضمن تاکید بر الکترونیکی کردن عموم برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ویژه در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: نباید فکر کنیم که چون وضعیت خاصی حاکم شده بنابراین نمی توان کار کرد، اتفاقا باید بهترین بهره برداری را آن هم از بستر فضای مجازی برای پیشبرد امور و فعالیت ها داشته باشیم.



مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اتفاقا فرصت مناسبی است تا در فعالیت‌های کانون‌ها بازنگری شود که البته نحقق این مولفه نیز منوط به دغدغه مندی و سرعت عمل استان مربوط دارد. آنچه که مشخص است اینکه برنامه های ما نسبت به قبل از شیوع کرونا، فشرده تر شده و در قاب فضای مجازی تبلور مضاعفی یافته است.



وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به سلسله جلسات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: در این جلسات بحث حمایت ویژه از کانون‌ها در عرصه‌هایی نظیر وام های بلاعوض یا با درصد پایین مطرح شد اما این مساله در گرو آن است که اولا کانون در سامانه ثبت نام کرده باشد و از سوی دیگر در سامانه  ثبت شرکت ها نیز وارد شود که در حال پیگیری موارد یاد شده هستیم.

 


در ادامه مرتضی طاهریان، با اشاره به فعالیت‌های معاونت ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: تلاش ما این بود که فعالیت‌ها را به سمت فضای مجازی سوق دهیم، در این راستا بسیاری از برنامه ها در معاونت مذکور قاب مجازی پیدا کردند، البته انجام برخی موارد طبیعتا زمان‌بر خواهد بود اما آنچه که مشخص است انجام امور به شکل دقیق است، در واقع کیفی سازی فعالیت ها در وهله اول مورد توجه بوده است.