آغاز دور جدید مرمت مساجد در رواندا/مسجدالنور و مسجدالسلام بازسازی می‌شوند
آغاز دور جديد مرمت مساجد در رواندا/مسجدالنور و مسجدالسلام بازسازي مي‌شوند

آغاز دور جدید مرمت مساجد در رواندا/مسجدالنور و مسجدالسلام بازسازی می‌شوند

موسسه پيام توسعه، دور جديد مرمت مساجد در کشور رواندا را آغاز و بازسازي دو مسجد دارالسلام و مسجدالنور را در دستور کار خود قرار داده است.
شناسه خبر : 13166 تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، مؤسسه «پیام توسعه» دور جدید مرمت مساجد کشور "رواندا" در آفریقا را آغاز کرده است. مسئول پروژه های عمرانی مؤسسه "پیام توسعه" در این رابطه گفته است: مسجد النور از مساجد مهم روندا  نیازمند منبع آب و مکانی برای وضو و برخی موارد دیگر است و این مؤسسه کار مرمت و بازسازی را بعد از خرید لوازم مورد نیاز برای مسجد، آغاز کرده است. نوسازی مسجد "السلام" در روستای "روبونا" در  منطقه "رواما گانا" واقع در استان شرقی کشور رواندا نیز در دست اقدام است همچنین با کمک یکی از نیکو کاران مصری  حفر چاه در منطقه مسلمان نشین نیجریه توسط این مؤسسه انجام گرفته است.

 

گفتنی است مؤسسه «پیام توسعه» یک مؤسسه خیریه مصری است که در سال 1999م تحت اشراف الازهر و وزارت اوقاف مصر و در راستای کمک به مسلمانان آفریقایی تأسیس شده است.

 

بیشتر اعضای این مؤسسه از دانشجویان بخش فنی و مهندسی دانشگاه الازهر هستند. این مؤسسه در سرتاسر قاره آفریقا فعالیت دارد و به مسلمانان کشورهای آفریقایی در زمینه های مختلف بخصوص ساخت و بازسازی مساجد و حفر چاه کمک می کند.

کلمات کلیدی: مساجد جهان اسلام