ضرورت ساخت ۳۰ مسجد در شهر یاسوج/نمادهای مذهبی شهر ضعیف هستند
ضرورت ساخت ۳۰ مسجد در شهر یاسوج/نمادهای مذهبی شهر ضعیف هستند

ضرورت ساخت ۳۰ مسجد در شهر یاسوج/نمادهای مذهبی شهر ضعیف هستند

آیت الله حسینی بر ضرورت ساخت حداقل ۳۰ مسجد در شهر یاسوج و حاشیه شهر تاکید کرد و خواستار توجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه مسئولان استان به این موضوع شد.
شناسه خبر : 946928 تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (17 تیر ماه) در نشست ستاد نقشه جامع فرهنگی شهر یاسوج، اظهار کرد: بحث تهیه نقشه جامع فرهنگی و مذهبی شهر یاسوج یکی از معضلاتی بود که باید حل می شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به در حال رشد و توسعه بودن شهر یاسوج، باید نقشه جامع شهر طراحی و تهیه می شد.

 

وی نبود این نقشه جامع را یک نقص بزرگ برای شهر یاسوج دانست و ادامه داد: در زمینه ساخت و سازها به بحث فضای فرهنگی و مذهبی توجه صورت نگرفته و برای بانوان یک مرکز تجمع در شهر وجود ندارد.

 

آیت الله حسینی بر ضرورت ساخت حداقل 30 مسجد در شهر یاسوج و حاشیه شهر تاکید کرد و خواستار توجه استاندار و مجموعه مسئولان استان به این موضوع شد.

 

امام جمعه یاسوج یادآور شد: با توجه به نیاز و ظرفیت هر منطقه، تعدادی از این مساجد در مرکز شهر یاسوج و تعدادی در حاشیه شهر احداث شود.

 

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت بنیاد مسکن و دیگر نهادها و سازمان ها در این راستا بهره برداری لازم را داشته باشیم، اضافه کرد: شهرداری می تواند زمین برای فضاهای فرهنگی و مذهبی مشخص کند، ضمن اینکه این مراکز فرهنگی و مذهبی باید چندمنظوره باشند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: باید متناسب با شرایط هر منطقه و محله، مسجد طراحی کرد و نمادها و سازه های آن معماری اسلامی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اذعان به اینکه نمادهای مذهبی در شهر یاسوج ضعیف است، ادامه داد: نمادهای مذهبی باید روحیه فرهنگی، مذهبی و تاریخی در مردم ایجاد کند، چون گذشته و تاریخ ما فرهنگی و مذهبی بود و از نظر روان شناسی نیز آثار مثبت دارد.

 

وی با بیان اینکه باید نقشه جامع از قبل طراحی شده و مکان های فرهنگی و مذهبی در آن پیش بینی شود، پیشنهاد ساخت یک زینبیه، یک فاطمیه و یک مهدیه در شهر یاسوج را داد.

 

آیت الله حسینی گفت: باید تلاش کرد تا حرکت ماندگاری در شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نقشه جامع فرهنگی هر شهر صورت گیرد.

پایان پیام/ 82